صنعت آی تی کارآفرینان خود را شناخت

۲۱ آبان ،

رویکرد شرکت های بزرگ و قدرتمند در صنعت IT استفاده از ایده ها و نوآوری های مشتریان است.

به گزارش تفسیری خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران: طی چند روز قبل شاهد برگزاری اولین همایش ملی مدیریت کارآفرینی در فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران بودیم که طی روز های برگزاری این همایش ملی کارآفرینان برتر حوزه ICT کشور معرفی شدند.

گفتنی است؛در این همایش که میزبان اعضا کمیته کارآفرینی و همچنین کمیسیون امور زیربنایی و تولید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

دکتر داوودی راد به عنوان رئیس این کمیته عنوان کرد: بودجه های آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور به صورت پراکنده و غیر کارشناسی به دستگاه های مرتبط و غیر مرتبط اختصاص پیدا می کند.

و همچنین آموزش کارآفرینی از مقدماتی تا پیشرفته و از مرحله شناسایی فرصت تا استخراج خلاقانه ایده و تجاری سازی مفهوم ذهنی را یک الزام آموزشی دانست که در دراز مدت منجر به تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص داخلی می گردد.

 تعامل دولت و بخش خصوصی برای راه اندازی کسب و کار مهم و ضروری است

دکتر بزرگیان معاون نوسازی و تحول اداری رئیس جمهور نیز با تاکید بر ضرورت حمایت از کارآفرینی و کارآفرینان گفت: حوزه IT بستر مناسبی برای ورود به این عرصه است و تعامل بخش خصوصی و دولت برای راه اندازی کسب و کارها و تامین سرمایه در این جهتن بسیار مهم است.

به گفته بزرگیان نقش دولت فراهم کردن بستر های لازم برای این ارتباط است.

صاحبنظران ؛ کارآفرینان برتر حوزه ICT و پژوهشگران فعال در این عرصه کارآفرینی در حوزه IT را جذاب و پرچالش دانسته و به مدیریت تجاری سازی، استفاده از ایده ها و نوآوری های مشتریان و ضرورت برگزاری چنین همایش هایی تاکید داشتند.

یادآور می گردد: نقش فناوری اطلاعات در ایجاد مزیت رقابتی در شرکت های کوچک و متوسط ، سر مایه گذاری در ایجاد و استقرار کسب و کارهای فناوری اطلاعات در کشور، نقش بانکداری الکترونیکی در توسعه و فعالیت های کارآفرینی و مواردی از این قبیل محور های مورد بحث در این همایش ملی بودند که در ۱۵ بخش مجزا به کارآفرینان برتر ICT کشور تندیس پرتو زرین کارآفرینی اهدا گردید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.