صیانت از فرهنگ عاشورا مهمتر از وقوع آن بود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان گفت: دشمن در برهه‌های مختلف تاریخ سعی نمود تا این قیام را به دست فراموشی بسپارد و با ترفندهای گوناگون آن را در هیاهوی تاریخ گم نماید، ولی فداکاری و خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شام همهی نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عرب‌پور در جمع مسوولان هیات‌های مذهبی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان ضمن تبیین ابعاد قیام اباعبدالله الحسین(ع) افزود: همانگونه که امروز مدعیان دروغین آزادی از طریق قطع برنامه‌های فرامرزی ایران سعی می‌کنند صداهای حق‌طلبی مسلمانان را خاموش نمایند در مسجد اموی نیز سعی نمودند با صدای اذان مانع از رسیدن ندای امام سجاد(ع) به گوش مسلمین شوند. اما آن حضرت پیام نهضت عاشورا را برای همیشه تاریخ به گوش جهانیان رساندند لذا شاید بتوان گفت که حفظ اتفاق عاشورا مهمتر از وقوع آن بود.

وی با اشاره به مرثیه‌خوانی شاعران و مدیحه سرایان بزرگ تاریخ مانند دعبل خزاعی در رسای ائمه اطهار(س) تصریح نمود: امروز هیات‌های مذهبی یکی از مهمترین سنگرهای حفظ فرهنگ عاشورایی می باشند، لذا مسوولیتی بسیار سخت و دشوار را بر عهده دارند چون امروز دشمن از هر حربه‌ای برای زیر سوال بردن فرهنگ اسلامی و شیعی استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت کرمان، آسیب‌هایی که در عزاداری‌ها ایجاد می‌شود را به دو دسته آسیب‌های گفتاری شامل تحریف‌هایی در اتفاق، غلو و همچنین تحریف در علل پیدایش اتفاق عاشورا و آسیب‌های نموداری تقسیم‌بندی و تاکید نمود: باید رفتارها و اشعار مداحان به گونه‌ای باشد که تبیین نماینده نهضت عاشورا باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.