ضدعفونی مترو در شیراز انجام شده است

ایسنا/فارس رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرد که ضدعفونی همه اماکن و ناوگان ریلی این سازمان از سه روز پیش آغاز و شامگاه پنج‌شنبه یکم اسفند به پایان رسید.

حسن مرادی شامگاه پنج‌شنبه یکم اسفند به خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع بیماریهای عفونی و واگیر در فصل زمستان هرساله واحد سلامت و طب کار مدیریت ایمنی، سلامت و تضمین کیفیت سازمان نسبت به ضدعفونی همه اماکن و قطارهای مسافربری اقدام می‌کند.

مرادی اضافه کرد: ضدعفونی واگن‌ها و محوطه عمومی مترو در شیراز امسال از تاریخ ۲۸ بهمن و با توجه به شیوع بیماری کرونا در چین و احتمال سرایت آن به شهروندان شیراز و به ویژه توسط خدمه چینی شاغل در مترو شیراز با حساسیت و دقت بیشتری انجام شده است.

رئیس سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه شب گذشته عملیات ضدعفونی همه ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار شهری کامل شده است، تاکید کرد که مراقبت از سلامت شهروندان، در اولویت این سازمان قرار داشته و دارد.

او گفت: در این دوره شرکت طرف قرارداد بعد از طی مراحل قانونی انتخاب و تایید شد و باتوجه به تحریم مواد خارجی هالامید که در دوره‌های قبلی ممنوع بود از مواد ضدعفونی کننده ایرانی سایاسپت-اچ پی استفاده شد.

به گفته مرادی، هندریلهای پله‌های برقی و ثابت، آسانسورها، گیتهای ورود و خروج، دستگیره دربها، سطوح داخلی قطارها و کابینهای راهبری که نقش زیادی در ایجاد آرامش میان شهروندان و اعتماد به مترو در جهت حمل و نقل عمومی ایفا می‌کنند، ضدعفونی شده است

رئیس سازمان قطار شهری شیراز یادآور شد: برنامه‌ها و راهکارهای بهداشتی دیگری نیز در دست طراحی و اجرا است که گزارش آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.