ضرر تحریم روسیه بیشتر متوجه کیست؟

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد در صورتی که اروپا وآمریکا روسیه را تحریم کنند،بانک های آمریکایی و اروپایی آسیب خواهند دید.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از واشنگتن،آمریکا اعلام کرده است در نظر دارد تحریم هایی را علیه روسیه به سبب اقدامات تجاوزکارانه اش در اوکراین اعمال کند. از جمله این تحریم ها می توان به ممنوعیت صدور روادید برای مسئولان روسیه که هنوز فهرست آن تعیین نشده است اشاره کرد. اتحادیه اروپا نیز تصمیم گرفته است گفتگو ها با مسکو دربارهٔ آسان سازی مراحل صدور روادید را به حالت تعلیق در آورد. اتحادیه اروپا اعلام کرده است اگر روسیه به این روند خود در اوکراین ادامه دهد با تحریم های مالی و اقتصادی مواجه خواهد شد. واشنگتن همچنین اعلام کرده است اعمال بعضی تحریم های دیگر علیه روسیه از جمله مسدود کردن دارایی های شرکت های روسی در بانک های خارجی را منتفی نمی داند.
خبرگزاری بلومبرگ با استناد به بانک تسویه حساب های بین المللی اعلام کرد شرکت های روسی در بیش از ۴۴ کشور جهان دارایی دارند و مجموع این دارایی ها به ۱۶۰ میلیارد دلار می رسد. اما اگر این دارایی های روسیه مسدود شود آنگاه روسیه نیز به نوبه خود همین اقدامات را انجام خواهد داد و دارایی های بانک های خارجی را مسدود خواهد کرد.بر اساس اعلام بانک تسویه حساب های بین المللی بانک های ۲۴ کشور در روسیه فعالیت می کنند که دارایی های آنها در روسیه در مجموع به ۲۴۲ میلیارد دلار می رسد.
از آنجائیکه بانک های آمریکایی و اروپایی بیشترین فعالیت و دارایی را در روسیه دارند بیشترین ضرر نیز از تحریم روسیه متحمل خواهند شد. به عنوان نمونه بانک های فرانسه حدود ۵۰ میلیارد دلار در روسیه سرمایه گذاری کرده اند. رقم این شاخص برای بانک های آمریکایی فعال در روسیه نیز به بیش از ۳۵ میلیارد دلار می رسد.بعد از فرانسه و آمریکا، بانک ها و شرکت های ایتالیایی، آلمان و انگلیسی بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد.
سرگئی گلازئیف مشاور اقتصادی ولادیمیر پوتین روز سه شنبه هفته قبل اعلام کرد در صورتی که آمریکایی ها روسیه را تحریم کنند مسکو مجبور خواهد شد دلار را برای همیشه از نظام پولی خود کنار بگذارد و از دیگر ارزها استفاده کند و در همین راستا نظام پرداخت مختص به خود را ایجاد کند. وی افزود اگر آمریکایی دارایی های شرکت های دولت و سرمایه گذاران خصوصی روسیه را مسدودکند مسکو نیز از همه مردم روسیه خواهد خواست تا اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را که به عنوان سرمایه گذاری خریداری کرده اند بفروشند.
از این قبل اگر روسیه ازنظر مالی و اقتصادی تحریم شود روسیه نیز اقساط وام هایی که از بانکهای آمریکایی دریافت کرده است پس نخواهد داد. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.