ضرر داروهای ضد افسردگی بیشتر از اثربخشی آنها است

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۲/۰۸
تحقیقات در کانادا نشان می دهد ضرر استفاده از داروهای ضد افسردگی که معمولا به بیماران تجویز می شود بیشتر از درمان آن است و افراد باید در استفاده زیاد از این نوع داروها نهایت احتیاط را به خرج دهند.
این تحقیق که توسط محققان دانشگاه مک مستر انجام شد و این هفته در مجله اینترنتی ژورنال فرونتیر journal Frontiers روانشناسی به چاپ رسید این باور که داروهای ضد افسردگی بی خطر و موثر هستند را به چالش کشید.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از ونکوور، محققان بعد از بررسی مطالعات قبلی درباره اثرات جانبی داروهای ضد افسردگی دریافتند مرگ و میر در میان افراد افسرده ای که از این داروها استفاده می کنند در مقایسه با بیمارانی که از این داروها استفاده نمی کنند احتمالا بیشتر است و این نشان می دهد ضرر این داروها بر بدن فرد بیشتر از منفعت آن است.
این تحقیق نشان می دهد هدف از تجویز اغلب داروهای ضد افسردگی تسلی دادن علائم افسردگی با افزایش سطح سروتونین در مغز است که خلق و خوی فرد را تنظیم می کند.
این تحقیق همچنین نشان داد با این حال میزان عظیمی از سروتونین که بدن تولید می کند برای اهداف دیگر از جمله هضم غذا، تشکیل لخته خون در محل زخم بر روی بدن استفاده می شود.
محققان دریافتند داروهای ضد افسردگی تاثیرات منفی بر فرآیند طبیعی بدن که توسط سروتونین تنظیم می شود می گذارد.
در این تحقیق آمده است خطراتی که بیمار را تهدید می کند شامل مشکلات رشدی در نوزدان، مشکلات گوارشی و خونریزی های غیرعادی و سکته مغزی در بزرگسالی است.
پل اندروز رئیس این گروه تحقیق اعلام کرد:« سروتونین یک ماده شیمیایی باستانی است. این ماده بسیاری از فرآیندهای مختلف را تنظیم می کند و زمانیکه در این فرآیند مداخله می شود آسیب هایی را در بدن فرد به دنبال خواهد داشت.»
۱۳۶/۱۶۴

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.