ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی سایپا در بهار

۱۲ تیرماه ۱۳،

ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی سایپا در بهار

Bookmark and Share

سایپا در سه ماه اول امسال از فروش ۵۲ هزار دستگاه پراید و تیبا حدود صد میلیارد تومان ضرر کرده است. این کارخانه از شورای رقابت خواسته است دولت این ضرر را به سایپا پرداخت کند و قیمت  محصولاتش را افزایش دهد. 

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران امروز به خبرگزاری ایسنا گفت «شرکت‌های خودروساز اخیرا با توجه به پایان یافتن سه ماهه ابتدایی سال، درخواست خود برای افزایش قیمت را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند.»

او گفت سایپا از شورای رقابت خواسته براساس تبصره دو ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر جبران ضرر و زیان تولیدکنندگانی که قیمت محصولات آن‌ها از سوی دولت پایین‌تر از قیمت واقعی تعیین می‌شود، ضرر و زیان وارد شده به این شرکت جبران شود.

آقای نعمت بخش همچنین گفت ‌خودروسازان منتظر پرداخت چهار هزار میلیارد تومان ضرر سال قبل خود از دولت می باشند اما این مبلغ هنوز پرداخت نشده است. 

نعمت‌بخش با بیان این‌که امیدواریم هر چه زودتر و در شرایط تحریم گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات این صنعت پیدا شود، گفت «مسوولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به وجود بحران در صنعت خودرو پی برده و انتقاداتی را به شورای رقابت وارد کرده‌اند بنابراین چرا به جای آن‌که کمکی به این صنعت شود بعضی سازمان‌ها مشکلی به مشکلات آن اضافه می‌کنند.»

به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، گروه صنعتی ایران خودرو نیز در نامه مشابهی به شورای رقابت از ضرر و زیان خود در سه ماهه ابتدایی سال خبر داده و خواستار جبران این ضرر و زیان شده است.

برچسب ها : خودروسازی ایران | سایپا | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۷/۱۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.