ضرورتی به اخراج اساتید سکولار نمی‌بینم/هیچ استادی به خاطر تفکرات سکولار از دانشگاه اخراج نشده است

۱۹م آذر ،

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچ استادی به خاطر تفکرات سکولار از دانشگاه اخراج نشده است، گفت: اکثریت جامعه دانشگاهیان به گفتمان انقلاب وفادار بوده و اندک اساتیدی که تفکرات سکولار دارند به عقیده اکثریت احترام گذاشته و فکر نمی‌کنم ضرورتی به اخراج آن اساتید باشد.

فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ضمن تکذیب خبرهای مبنی بر اخراج تعدادی از اساتید سکولار از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این ۹ ماه اخیر که در سمت رئیس دانشگاه آزاد مشغول به کار هستم، هیچ استادی را اخراج نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه به دنبال تصحیح رویه در دانشگاه آزاد با مذاکره و گفتگو با اساتید هستیم، اظهارداشت: در نظر داریم از طریق گفتگو منابع و رویه‌ها را تغییر داده و تاکنون مشکلی با اساتید نداشته‌ایم.

دانشجو جامعه دانشگاهیان را قشر فرهیخته خواند و افزود: اکثریت جامعه دانشگاهیان به گفتمان انقلاب وفادار بوده و اندک اساتیدی که تفکرات سکولار دارند به عقیده اکثریت احترام گذاشته و فکر نمی کنم ضرورتی به اخراج آن اساتید باشد.

وی اضافه کرد: اگرضرورتی هم به اخراج یک استاد باشد، کمیته‌های انضباطی دانشگاه روال قانونی آن را طی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان تاکید کرد: شاید برخی اساتید بازنشسته شده باشند یا در جای دیگر مشغول به کار شده باشند اما هیچ استادی به خاطر تفکرات سکولار از دانشگاه اخراج نشده است.

شایان ذکر است، پیش از این وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حذف اساتید سکولار گفته بود که ما سکولار را قبول نداریم و اگر قرار است تربیت نیرویمان در راستای مجموعه انقلاب باشد باید محیط اسلامی بوده و اساتید قائل به جهان‌بینی اسلامی باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.