ضرورت تعیین سهم استان‌ها از وام ۸۰ میلیونی از سوی بانک مسکن/ بانک‌ها مواظب رانت‌بازی‌های این مسئله باشند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هیئت رئیسه کمسیون اقتصادی مجلس گفت: کاهش تعداد وام گیرندگان ۸۰ میلیون تومانی با سود ۱۴ درصد به ۱۰۰ هزار فقره وام، احتمال تشکیل بازار سیاه و رانت‌خواری را بوجود خواهد آورد.

“ابراهیم نکو” نماینده رباط‌کریم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بابیان اینکه کاهش تعداد وام گیرندگان ۸۰ میلیون تومانی با سود ۱۴ درصد مشکلاتی را در حوزه مسکن بوجود می‌آورد، اظهار داشت: کاهش میزان تعداد دریافت‌کنندگان وام مسکن دارای شبهه و سوالات زیادی است و امیدی را که در جامعه بوجود آمده به سوی ناامیدی خواهد برد.عضو هیئت رئیسه کمسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر بخواهند به ۱۰۰ هزار نفر وامی با ۱۴ درصد سود بدهند، هر شخصی به راحتی دریافت وام برایش امکان‌پذیر نخواهد بود و مسلما احتمال تشکیل بازار سیاه و رانت‌بازی در این میان بوجود خواهد آمد.

نماینده رباط‌کریم با اشاره به اینکه باید مراقب بود که این حرکات و اقدامات آثار تخریبی برای جامعه نداشته باشند، گفت: ایجاد محدودیت و رانت‌بازی در حوزه وام مسکن منجر به شکل‌گیری بنگاه‌های معامله‌گری خواهد شد که مسلما افزایش قیمت مسکن را نیز در پی خواهد داشت که بالتبع این گرانی بر حوزه‌های دیگر نیز اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد رانت‌خواری و باندبازی در این حوزه باید از سوی بانک مسکن اقداماتی صورت بگیرد، افزود: بانک مسکن قبل از هرگونه اقدام برای ارائه وام ۸۰ میلیونی سهم هر یک از استان‌ها و شهرستان‌های آن را مشخص کند.

عضو هیئت رئیسه کمسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: برای پرداخت وام مسکن باید قوانینی گذاشته شود تا با سنجش شرایط و تعداد متقاضیان وام و صحت مدارک ارائه شده نسبت به پرداخت وام اقدام کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.