ضرورت توجه در جذب هیات علمی با بنیه علمی بالا و متدین

۲۳م اسفند ،

29-230.jpg

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر جذب اعضای هیات علمی با بنیه علمی بالا و متدین تاکید کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام عین‌اللهی در دومین نشست سراسری هیات‌های علمی اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در قم، با اشاره به پیشرفت‌های روز افزون ایران اسلامی علی‌رغم تهدیدات همه جانبه دشمنان، گفت: امروز ایران اسلامی توانسته در بسیاری از علوم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد که جهانیان را متحیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش و مجاهدت‌های جوانان غیور و ولایتمدار ایران اسلامی در عرصه پزشکی در منطقه سرآمد هستیم، گفت: خوشبختانه در حال حاضر قادریم به بسیاری از نیازهای درمانی مردم در داخل کشور پاسخ دهیم و الان کمتر کسی برای درمان به خارج از کشور مراجعه می‌کند.

عین‌اللهی با بیان اینکه ایجاد و توسعه فضاهای علمی و آموزشی در هر نقطه از کشور سبب پیشرفت و آبادانی آن شده است، افزود: رشد آموزش سبب توسعه عدالت آموزشی شده که این استراتژی موفق در جمهوری اسلامی در حوزه آموزش پزشکی گسترش امکانات درمانی را در نقاط دور دست به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی، یکی از ارکان مهم آموزش است، خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی متدین، متعهد و با بنیه علمی بالا در موفقیت‌های آموزشی نقش بسیار مهمی دارند، بر این اساس جذب اشخاصی با این مشخصات و معیارها از اهداف اصلی وزارت بهداشت در بخش آموزش است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه باید با برگزاری دوره‌های آموزشی نظیر طرح معرفت، در مسیر ارتقای سطح بینش اسلامی و معرفت اساتید برنامه‌ریزی کرد، خاطرنشان کرد: استاد متدین می‌تواند هزاران دانشجوی فرهیخته و متدین را در مسیر نظام اسلامی تربیت کند.

بر اساس این گزارش، دکتر حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به جایگاه هیات علمی در رشد و ارتقا دانش در رشد و تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان، گفت: باید در جذب هیات علمی دقت‌های لازم انجام شود تا انسان‌هایی متعهد، متدین، پیرو ولایت فقیه، مدافع نظام اسلامی و دوستدار و حافظ ایران اسلامی جذب شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر عضو هیات علمی باید به اهداف کلان نظام اسلامی پایبند باشد، افزود: پایبندی به این اصول و معیارها موفقیت و پیشرفت را برای کشور در عرصه‌های مختلف علمی رقم می‌زند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم مدارج علمی توام مبانی اسلامی را در تحقق این موفقیت ضروری عنوان کرد.

دومین نشست سراسری هیات‌های علمی اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر کی‌نژاد رئیس هیات جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مسئولان این حوزه برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.