ضرورت حضور نماینده ایران در کنگره فیلا

به گزارش ایرنا، ‘ فیلا’در تازه ترین مطلب منتشر شده در سایت اختصاصی خود، از ‘امیررضا خادم ‘ دارنده ۲ مدال طلا و برنز جهان و ۲ مدال برنز المپیک که سابقه ۴ بار حضور در بازی های المپیک ۱۹۸۸، ۱۹۹۲ ، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ به همراه الشرحانی از قطر و برودزینسکی از لهستان به عنوان ۳ نامزد جدید عضویت در هیات رییسه فیلا که قرار است انتخابات آن روز ۱۳ مرداد ماه جاری در لندن برگزار شود، نام برده است.

این درحالی است که خادم هنوز نه ویزای لندن را دریافت کرده و نه آی دی کارت اختصاصی بازی ها را که معمولا از سوی کمیته های ملی المپیک کشورهای شرکت کننده به افراد ویژه داده می شود، در اختیار دارد.

لازم به یادآوری است که مدت عضویت دکتر محمد توکل عضو ایرانی هیات رییسه فیلا سال ۲۰۱۰ به اتمام رسید و متاسفانه وی نتوانست بار دیگر در جمع ۱۵ عضو این هیات پذیرفته شود که این امر در نوع خود یک ضایعه بزرگ برای ورزش و کشتی ما در سطح بین المللی به شمار می رود.

به هر روی بعد از حذف توکل از هیات رییسه فیلا،هیچ اقدام جدی برای پرکردن جای وی در هیات رییسه انجام نشده تا اینکه ۳ ماه پیش،’امیر رضا خادم ‘از سوی فدراسیون کشتی به عنوان نامزد کشورمان برای عضویت در این هیات پیشنهاد شد.

خادم از بهار سال جاری تا کنون چندین بار با ‘رافائل مارتینتی ‘ رییس فیلا ملاقات داشته و در خصوص برنامه های ایران برای عضویت در هیات رییسه با وی به مذاکره پرداخته و زمینه اولیه را برای حضور در کنگره فیلا فراهم کرده است اما هم اکنون بدون ویزا برای اعزام به لندن در تهران مانده و همچنان در انتظار اقدام مسوولان ورزش، فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک به سر می برد.

خادم در گفت و گوی کوتاه تلفنی در ارتباط با تازه ترین وضعیت حضور خود در کنگره فیلا به ایرنا گفت:تا این لحظه اقدامات انجام شده در دریافت ویزای انگلیس موثر نبوده و تلاش های مقطعی صورت گرفته در این خصوص نیز به سرانجام نرسیده است.

با توجه به امکانات و دسترسی های مطلوب کمیته ملی المپیک ، اخذ ویزا و آی دی کارت جهت حضور امیررضا خادم در کنگره فیلا دور از دسترس نیست.

کنگره فیلا قرار است سوم آگوست سال جاری ملادی (۱۳ مرداد ماه) در لندن برگزار و ۷ عضو هیات رییسه کنونی برای انتخاب مجدد و ۳ نامزد جدید برای عضویت در این هیات باید در انتخابات شرکت کنند تا در جمع ۱۵ عضو تعیین کننده در مهمترین مرکز تصمیم گیری فیلا قرار گیرند.

با توجه به اعلام رسمی فیلا برای حضور ‘خادم’به عنوان یکی از ۳ نامزد عضویت در هیات رییسه، مناسب است مسوولان ذیربط از این فرصت استفاده کرده نهایت تلاش خود را برای کسب کرسی از دست رفته انجام دهند.

۱۵۹۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۲۲۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.