ضرورت داشتن پروانه فعالیت برای رانندگان بخش خصوصی

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: تمامی رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی باید پروانه فعالیت داشته باشند .

پیمان سنندجی با بیان این در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: موضوع صدور پروانه فعالیت رانندگان بخش خصوصی به صورت کارت الکترونیکی از سال گذشته آغاز شد که رانندگان نسبت به ثبت نام اقدام کردند و دوره های آموزشی ویزه ای نیز برای آنان برگزار شد، در نهایت از مجمع ۳ هزارو ۵۰۰ راننده بخش خصوصی تاکنون کارت هوشمند و الکترونیک برای ۱۵۰۰ تن صادر شده است که به وسیله پست به دست این افراد خواهد رسید.
وی ادامه داد: هر فردی که بخواهد به عنوان راننده بخش خصوصی با شرکت واحد توبوسرانی همکاری داشته باشد باید پروانه فعالیت برایش صادر شود، که به این منظور پس از مراجعه رانندگان باید به دفاتر الکترونیک شهر جهت ثبت نام، مشخص می شود کدام یک از آنها صلاحیت های لازم را دارا هستند و سپس پروانه فعالیت و کارت الکترونیک برایآنها صادر خواهد شد.

سنندجی یادآور شد: تمامی مشخصات، تشویقات، تخلفات و… رانندگان اتوبوس در این کارت ها ثبت خواهد شد و در واقع به وسیله کارت های الکترونیک امکان نظارت دقیق تر و بهتر بر عملکرد ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی فراهم خواهد شد.
*بیمه عمر و حوادث تمام رانندگان شرکت واحد

وی بیمه عمر و حوادث تمام رانندگان شاغل در شرکت واحد در هر دو بخش را از جمله این خدمات عنوان کرد و گفت: تمام پرسنل ایثارگر و جانباز بخش بلیتی نیز تحت پوشش بیمه‌‌های خاص قرار گرفته‌اند، ضمن این‌ که شناسایی رانندگان جانباز بخش خصوصی نیز در حال انجام است تا این عزیزان نیز تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی درمانی به صورت کامل قرار گیرند.

سنندجی با اشاره با اجرای برنامه‌های تفریحی و فرهنگی و نیز سفرهای زیارتی و سیاحتی برای رانندگان و خانواده های آنها در هر دو بخش، افزود: مدیریت شهری به همان اندازه که برای نیروی انسانی شاغل در شرکت واحد اهمیت قائل است، به نیروی انسانی فعال در بخش خصوصی نیز همین نگاه را دارد.

وی یکی از برنامه‌‌های در دست اجرا در حوزه نیروی انسانی را صدور حکم خط برای تمام رانندگان خطوط دانست و اظهار کرد: حکم خط به این معناست که هر راننده بداند در کدام یک از خطوط اتوبوسرانی مشغول به کار است و علاوه بر آن مدیران تمام خطوط نیز مشخص شده‌اند.

*فروش کارت بلیت در ۱۱۴۶ کیوسک مطبوعات

سنندجی با بیان این‌ که تمام رانندگان خط ۷ تندرو در محور خیابان حضرت ولی عصر (عج) تحت بازآموزی قرار گرفته‌اند تا تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه سرعت مطئمنه را رعایت کنند، تصریح کرد: دریافت کارت بلیت در این خط و سایر خطوط تندرو مورد توجه قرار گرفته تا با تغییر کامل این رویکرد توقف‌های ناشی از گرفتن وجه نقد به صورت کامل حل شود.

وی از نصب صد در صدی دستگاه‌های کارت بلیت در اتوبوس‌های بلیتی و خصوصی خبر داد و اضافه کرد: هر چند سیستم‌های نظارتی و تشویقی را به منظور استفاده از این دستگاه‌ها به کار گرفته‌ایم اما مدعی نیستیم که تمام رانندگان به جای پول نقد از کارت بلیت استفاده می‌کنند چرا که تغییر رویکرد قدیمی و پذیرش سیستم جدید از سوی مسافران فرآیندی زمان‌بر است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان با تاکید بر این که میزان استفاده از کارت بلیت در حال حاضر قابل قبول است اما امیدواریم مردم هر چه بیشتر از این کارت‌ها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: به این منظور نقاط ارائه کارت بلیت در شهر را توسعه داده‌ایم و در حال حاضر یک هزار و ۱۴۶ کیوسک فروش مطبوعات نیز اقدام به فروش و شارژ این کارت‌ها می‌کنند.

*جمع آوری خط ۶۱۷ میدان صنعت تا بام تهران
وی در خاتمه از با اشاره به آخرین تغییرات در خطوط اتوبوسرانی خاطر نشان کرد :بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به منظور خدمت رسانی مطلوب تر  خط  ۶۱۷ از  مبداء  میدان صنعت تا مقصد شهرک بام تهران  به عنوان آخرین تغییرات  صورت گرفته در خطوط اتوبوسرانی، طی ماه جاری  جمع آوری و اتوبوس های خط مذکور در سایر خطوط به کار گرفته شدند./ف

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.