ضرورت دستورالعمل‌هایی برای حفظ نخبگان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای رئیسی بدون شعار به صورت عملی و عینی از سرمایه های اجتماعی در سطوح مختلف استفاده کنند.

ابراهیم نکو در گفت و گو با ایسنا ، اظهار کرد: برای ساختن یک کشور مقتدر در زمینه‌های مختلف مثل اقتصاد و فرهنگ، باید روی ظرفیت‌های اجتماعی مانند جوانان و نخبگان کشور حساب باز کرد. اگر امروز کشورهایی را موفق می دانیم مطمئن باشیم که قسمت عمده این موفقیت مدیون آدم‌های کاربلدی است که در آن جامعه پرورش یافتند و امروز به عنوان سرمایه‌ای قابل توجه از آن‌ها استفاده می‌شود. 

وی ادامه داد: متاسفانه در کشورمان به وفور شاهد فرار مغزها بودیم و آدم‌های باهوشی را از دست دادیم که کشورهای دیگر دارند از توانایی آنان استفاده می‌کنند. 
نکو گفت: باوجود فرار مغزها هنوز در کشور ما نخبگانی وجود دارند که باید از آن‌ها به عنوان سرمایه‌ ملی  در همین کشور و نظام استفاده کرد. 

وی تاکید کرد: موضوع فقط این نیست که  نخبه‌ای بخواهد وزیر شود؛ مردم می خواهند از نخبگان در سطوح مختلف مدیریت و کارشناسی استفاده شود. دستورالعملی برای بهرمندی از این سرمایه های اجتماعی باید وجود داشته باشد؛ چراکه مغفول ماندن این سرمایه‌ها باعث شده ما فرصت های مهم را از دست بدهیم و شاهد پیشرفت ها نباشیم.

وی در پایان گفت: توصیه من این است که آقای رئیسی بدون شعار به صورت عملی و عینی از این سرمایه ها در سطوح مختلف استفاده کنند تا بتوانند خلاقیت را در دولت خود بالا ببرد و ارزش و اهمیت استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی را نشان دهند. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.