ضریح تازه امام حسین(ع) iبه کربلا منتقل شد + عکس

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام، ضریح تازه مرقد حرم مطهر حضرت امام حسین(علیه‌السلام) با هواپیما از ایران برای نصب iبه کربلا منتقل شد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، ضریح تازه مرقد مطهر امام حسین(علیه‌السلام) از ایران برای نصب iبه عراق منتقل شد.

این ضریح مطهر که در مدت چهار سال بدست هنرمندان برجسته کشورمان و با طراحی و نظارت استاد محمود فرشچیان ساخته شد، عصر روز قبل با هواپیما iبه فرودگاه نجف اشرف منتقل شد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در مراسمی که iبه منظور تحویل گرفتن این ضریح مطهر برگزار شد، مسئولان تولیت‌های عتبه‌های علوی، حسینی، عباسی و بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند.

برای ساخت ضریح تازه مرقد مطهر اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا و دو تن نقره بکار رفته است.

۷۰ درصد از قطعات ضریح تازه که عصر روز قبل iبه نجف اشرف منتقل شد، شب قبل در کنار مرقد مطهر امام علی (علیه السلام) نگهداری و امروز در میان استقبال مسئولان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) iبه کربلای معلی منتقل شد.

این ضریح با طراحی و نظارت محمود فرشچیان هنرمند پیشکسوت نگارگری ایران،‌با خوشنویسی سیدمحمد حسینی موحد، گروه قلم‌زنی iبه سرپرستی خدادادزاده در کارگاه نجاری آستانه مقدسه در شهر قم ساخته شده است.

این ضریح در مساحت ۸۶/۲۲ متر مربع با ابعاد ۰۴/۵ × ۳۴/۷ و ارتفاع ۴۹/۴ متر با ۲۰ پنجره ساخته شده که در آن از طلای ۱۸ عیار، نقره، مس، استیل و چوب ساج استفاده شده است.

در ساخت این ضریح مطهر از طلای خالص ۱۸ عیار‌، ۵ هزار و ۱۰۰ کیلو نقره خالص و ۸ هزار و ۵۰۰  کیلو چوب ساج استفاده شده است.

برای تاج ضریح و خطوطی که روی ضریح نقش می‌بندد از طلای خالص با عیار ۲۱ استفاده شده است که کار خوشنویسی این ضریح را نیز استاد موحد بر عهده داشت.

این ضریح با حضور ۸۵ نفر از هنرمندان اصفهانی، شیرازی و قمی ساخته شده که کار قلم‌زنی روی نقره را استادان اصفهانی در قم انجام داده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.