ضعف سیستم مخابراتی مانع برخورد با جرایم است

۱۲م آذر ،

متأسفانه ضعف فنی در سیستم‌های مخابراتی سبب شده تا پس از وقوع یک جرم اینترنتی نتوانیم به راحتی منبع ارسال را شناسایی و با آن برخورد کنیم.
الهیار ملک شاهی،‌ رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نقش اینترنت در افزایش میزان جرائم گفت: اینترنت هم مانند سایر ابزارها و تکنولوژی های عصر تازه می‌تواند مزایای و یا معایب بسیاری داشته باشد که متأسفانه بعضی اشخاص سودجو از این ابزار در جهت منفی استفاده می‌کنند.
وی افزود: تشویش اذهان عمومی،‌ انتشار یافتن اطلاعات دروغین، اهانت و افترا و یا اخلال در مسائل اقتصادی کشور از جمله جرائم اینترنتی است که با توجه به گستردگی وقوع برای آنها مجازات‌های سنگینی در قانون پیش‌بینی شده است.
رئیس کمیسیون قضایی مجلس به قانون جرائم رایانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: قوانین فعلی ظرفیت برخورد با جرائم اینترنتی را دارند اما متاسفانه ضعف فنی در سیستم‌های مخابراتی سبب شده تا پس از وقوع یک جرم اینترنتی نتوانیم به راحتی منبع ارسال را شناسایی و با آن برخورد کنیم.
ملک شاهی در پایان تأکید کرد: بدون شک اینترنت می‌تواند به عنوان یک ابزار جرم زا میزان وقوع جرائم را افزایش دهد که در این زمینه می‌توان با فرهنگ سازی مناسب از وقوع جرائم اینترنتی جلوگیری کرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.