‘ضیافت مهر’ به زیبایی بهتر زیستن

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی‌نژاد این بار نیز همانند سال‌های گذشته در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری، میزبان جمعی از ایتام از سراسر کشور بود.

** کودکان و نوجوانان پسر و دختر تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) که از سراسر ایران فرصت حضور در این ضیافت افطاری رییس جمهوری را به دست آورده بودند، نماز جماعت مغرب و عشاء خود را اقامه کرده و منتظر ورود رییس جمهوری بودند.

** بعد از صرف افطار، کودکان و نوجوانان پسری که در طبقه اول مسجد حضور داشتند، با ذوق و شوق وصف نشدنی در اطراف رییس جمهوری گرد آمده و احمدی‌نژاد نیز با دست کشیدن بر سر و بوسیدن پیشانی آنها به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

** دخترانی که در طبقه دوم مسجد حضور داشتند، بعد از صرف افطار با ذوق و شوق فراوان به طبقه اول آمدند تا آنها نیز لحظاتی را در کنار رییس جمهوری کشورشان باشند.

** میهمانان ضیافت افطاری رییس جمهوری وقتی آقای ‘مسعود روشن‌پژوه’ از مجریان برنامه کودک ونوجوان را مشاهده کردند، به یاد برنامه ‘مسابقه محله’ افتاده و بخشی از تکه کلام‌های این برنامه را تکرار کردند.

** در ابتدای برنامه، با دعوت آقای روشن‌پژوه مجری برنامه، پسر نوجوانی از استان خراسان رضوی دکلمه‌ای را قرائت کرد. سپس گروه سرود پسران استان البرز نیز سرودی با نام’ایران من’ خوانند.

** در حین اجرای برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان، رییس جمهوری به تقاضاهای تعدادی از این میهمانان کودک و نوجوان برای دادن امضا، پاسخ و آنها را مورد تفقد قرار می‌داد.

** ‘ضیافت مهر’ به زیبایی بهتر زیستن؛ نوشته‌ای از سوی سازمان بهزیستی بود که در کنار محل اجرای برنامه نصب شده بود.

** دخترانی از شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی نیز در این مراسم به اجرای سرود پرداختند.

** مجری برنامه به اجرای مسابقه میان میهمانان ضیافت پرداخت که در این میان رییس جمهوری نیز در جمع آنها حضور یافت و ضمن گفت و گوی گرم و صمیمی، هدایایی را به رسم یادبود اهدا کرد.

** رییس جمهوری بعد از آنکه مجری برنامه به طرح پرسش میان تعدادی از میهمانان کودک ونوجوان شرکت کننده در یک مسابقه پرداخت، با گرفتن میکروفن گفت: می‌خواهم پرسش مطرح شده را کمی تغییر داده و یک پرسش عمومی از همه میهمانان ضیافت افطاری بپرسم.

** پرسش احمدی‌نژاد از کودکان و نوجوانانی که در ضیافت افطاری حضور داشتند این بود که ‘ما چه هستیم؟ چه توانایی‌هایی داریم؟ و چه کارهایی ‌می‌توانیم انجام دهیم؟

** با توجه به نامه‌هایی که میهمانان ضیافت افطاری به رییس جمهوری دادند، احمدی‌نژاد به آنها قول داد که ضمن خواندن همه نامه‌ها، تا جایی که امکان دارد، خواسته‌های آنها را برآورده کند.

**از سوی ایتامی که در این ضیافت حضور داشتند، سه تابلوی صنایع‌دستی نفیس منبت، معرق و میناکاری به رییس‌جمهوری اهدا شد.

** در این مراسم ‘ حمید بقایی ‘ معاون اجرایی رییس جمهوری، ‘عبدالرضا شیخ‌الاسلامی ‘ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز حضور داشتند.

۱۵۹۲

سیام*۲۰۲۳*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۷۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.