طب سنتی در درمان نازایی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : طب سنتی چینی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکاتب طب سنتی جهان است که امروزه سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان یک روش درمانی برای بسیاری از بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج تائید کرده و بسیاری از مراکز معتبر علمی دانشگاهی دنیا بر تاثیرات درمانی آن تاکید کرده‌اند، به عنوان مثال در مطالعه‌ای که دولت استرالیا انجام داده و منتشر کرده است، طب چینی در درمان نازایی موفق‌تر از روش‌های طب رایج است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ البته روش های موجود در طب چینی مانند دیگر روش های طب سنتی و مکمل می تواند از روش های تکمیلی در کنار دیگر روش ها بوده یا این که جایگزین دیگر روش های طب رایج شود که تشخیص آن به عهده تیم پزشکی معالج است.

اما طب چینی شامل چه شاخه ها و روش های درمانی می گردد؟ طب چینی نیز مانند طب سنتی ما یک طب کل نگر بوده که در آن نبض و مزاج بیمار، سلامت تک تک ارگان های بدن، ارتباط ارگان های داخلی و توازن و تعادل و جریان انرژی حیاتی بسیار مهم است و درمانگر با گرفتن نبض و دیدن زبان می تواند چیزهای بسیاری دربارهٔ مشکلات سلامت بیمار به او بگوید البته امروزه از روش های تشخیصی طب رایج نیز در کنار روش های سنتی در طب چینی برای رسیدن به تشخیص قطعی بیماری استفاده می گردد.

مهم ترین قسمت درمان در طب چینی تجویز گیاهان دارویی یا مواد طبیعی دیگر براساس شرایط بیمار است که بتواند تعادل و توازن را به بدن بیمار برگرداند.

این روش درمانی می تواند به بیماری های بسیاری از فشار خون و دیابت گرفته تا اختلالات جنسی و نازایی کمک کند. جالب است بدانید در شرق آسیا برای درمان بسیاری از بیماری ها از مواد طبیعی و گیاهان دارویی استفاده می گردد.

یکی دیگر از شاخه های طب چینی که امروزه به سبب تاثیرات شگرف درمانی و نبود عارضه جانبی بسیار متداول و محبوب شده، طب سوزنی است.

طب سوزنی اگر از سوی پزشک مجرب و متخصص انجام شود، می تواند در درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج از جمله بیماری های سیستم مغز و اعصاب، فلج ها، بیماری های زنان، مشکلات گوارشی، درد، بیماری های عضلانی و اسکلتی، بیماری های روانی و بیماری های پوست مفید باشد.

اساس طب سوزنی بر جریان انرژی حیاتی در مسیرهای خاص انرژی به نام «مریدیان» است.ماساژ (Tuina) نیز از دیگر زیر شاخه های طب چینی است که از قبل های دور در شرق آسیا و امروز در سراسر دنیا یک روش کمکی مفید در درمان اندام بیماری های عضلانی ـ اسکلتی است.

از سوی دیگر توجه به تغذیه و اصلاح شیوه زندگی نیز شاخه های طب چینی است که بر اصلاح و تقویت جریان انرژی در بدن تمرکز دارد.

«تائی چی» نیز به عنوان مادر همه ورزش های رزمی در درمان بیماری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بادکش گذاری (cupping)، طب فشاری و رفلکسولوژی کف دست و پا و گوش نیز از دیگر روش های درمانی برای بیماری های مختلف در طب چینی است.

امروزه در شرق آسیا تاکید بسیاری به ترکیب این روش با روش های مدرن درمانی برای رسیدن به نتیجه درمانی کامل تری می گردد که به آن طب فراگیر می گویند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. هاجر همدمی:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان
    ما میتونیم نازایی و تمام مشکلات نازایی مربوط به خانومها رو درمان کنیم اونم به روش کاملا سنتی و گیاهی
    داروهایی از انواع گیاهان درست میکنیم که مشکلاته شمارو درمان میکنه
    هدف من از پیام گذاشتن تبلیغات برای کسب در آمد نیست هدف کمک به شماست که دوس دارید مادر بشید
    روش درمان
    حداقل یک بار به خانوم همدمی که در خصوص نازایی معجزه میکنه مراجعه کنید تا هم معاینه بشید و هم کل داروهارو یکجا دریافت کنید بقیه مراحل درمان تلفنی خواهد بود تا نحوه مصرف و زمان مصرف داروهای واگذاری شده درست انجام بپذیرد
    در ضمن آدرس ما در شهر ارومیه هستش و بدون مراجعه و معاینه اولیه نمیتونیم داروهای خود راارسال کنیم
    شکل دارویی ما کاملا متفاوت هستش
    برای اطلاعات بیشتر میتونید در تلگرام به این شماره پیام بدید ۰۹۲۲۶۰۷۵۲۸۲

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.