“طراحی مبلمان ” رشته دانشگاهی شد

۱۸م دیماه ،

شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی مشخصات کلی، سرفصل و ریز محتوای برنامه درسی کارشناسی حرفه ای طراحی مبلمان را تصویب کرد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ این دوره با توجه به نیاز صنعت مبلمان به تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه های مختلف مربوط به طراحی تولید مبلمان و طراحی فضای داخلی و چیدمان اجزای گوناگون آن و به سفارش انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران همچنین با کمک مرکز علمی کاربردی ذیربط تهیه و تدوین شده است.

از جمله قابلیتها و توانمندی های دانش آموختگان این دوره می توان به توانایی ایده پردازی در زمینه های فرم و اشکال مبلمان و دکوراسیون، ارائه طرح تولید بر اساس محاسبات فناوریهای موجود در صنعت مبلمان، انجام محاسبات طرح بر اساس مهندسی عوامل انسانی شامل ارگونومی، آنتروپومتری، روانشناسی کاربردی و ایمنی، انجام محاسبات مهندسی تولید شامل نقشه کشی، مدل سازی، نمونه سازی قبل از تولید، استفاده و بکارگیری از نرم افزارهای موجود در طراحی مبلمان و دکوراسیون، پیاده سازی و اجرای طرح بر اساس فناوری های موجود در صنعت مبلمان و ارزیابی اقتصادی طرح و محصول اشاره کرد.

با توجه به توانمندی های فوق، دانش آموختگان این دوره می توانند به عنوان طراح مبلمان و دکوراسیون، مشاور طراحی مبلمان و دکوراسیون، کارشناس طراحی مبلمان در کارخانجات و مراکز تولید صنعت مبل مشغول به کار شوند.

برخی از دروس تخصصی این دوره شامل نرم افزارهای تخصصی طراحی مبلمان، کارگاه طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری، کارگاه طراحی دکوراسیون و مبلمان منزل، کودک و نوجوان، کارگاه طراحی دکوراسیون و مبلمان فروشگاهی و نمایشگاهی، طراحی مبلمان فضای باز شهری و باغی، سبک شناسی مبلمان، الگو برداری مبلمان، برند و برندسازی مبلمان، تجارت و بازار مبلمان و  پروژه HSC یا مبلمان سبز است که در کنار سایر دروس به همراه ۵۱۲ ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی و کارورزی دستیابی به توانمندی های اشاره شده را فراهم می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. نفیس:

    من از بچه های معماری شنیدم ، بچه های طراحی صنعتی اصلا میددن به رشته طراحی مبلمان نمیدن . چون طراحی صنعتی رو تاپ ترین دانشگاها فقط تدریس میکنن . برای همین جایی برای مانور طراحی مبلمان ها نیس .

  2. بهرام علی نیا:

    با سلام و درود
    تبریک بابت راه اندازی این رشته عالی و مورد نیاز
    و اما سوالی که پیش میاد اینکه آیا در سالهای بعدی با تعدد فارق التحصیلان این رشته، برای همه آنها کار وجود خواهد داشت؟؟!
    پیشنهاد»»(میتوان دانشجوی کمتر و با فیلترهای استعدادیابی پذیرش دانشجو کرد)
    اساتید این رشته را چه کسانی تشکیل میدهند؟؟
    پیشنهاد»»(میتوان از دانش آموختگان در کشورهای قوی در این صنعت بهره مند گردید)

  3. علی اسدی:

    این رشته واقعآدرحال حاضر یک نیاز ضروری است تا افرادی را برای طراحی مبلمان آموزش دهد تا با طراحی مبلمان بروز با سایر کشورها رقابت بشه وبا طراحی زیبا وبا کیفیت علاوه بر ارایه مبلمان با کیفیت بتوان به سایر کشورها صادر کرد باتشکر

  4. امين محمودي:

    از کسانی که برای ارتقاء صنعت چوب و مبلمان تلاش میکنن تشکر میکنم.
    این همون رشته ای بود سالها منتظرش بودم .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.