طرح “اهدای کتاب” در ارتباط مستقیم با مردم باشد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارشممتازنیوز، محمدمهدی فخری زاده رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، با تاکید بر این که مطالعه سطح فرهنگی جامعه را ارتقا می دهد، اظهار کرد: آن هایی که کتابخوان حرفه ای هستند کتاب را از هر جایی و با هر قیمتی تهیه می کنند اما عموم مردم جامعه هنوز به کتاب و مطالعه خو نگرفته اند و به اعتقاد من فعالیت برای کتابخوان کردنشان باید با اهدای کتاب آغاز شود.
وی معتقد است مردم باید آرام آرام با هدیه گرفتن کتاب لذت کتابخوانی را حس کنند و به مطالعه تشویق شوند و خود به این مساله روی آورند.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به طرح “اهدای کتاب” که به شکل های مختلف و از سوی نهادهای دولتی و خصوصی و به مناسبت های گوناگون اجرا می شود، گفت: معمولا در مراسم “اهدای کتاب” که به شکل های مختلف اجرایی می شود، کتاب به مردم تعلق پیدا نمی کند و از همین رو شاید بتوان گفت این طرح تا حدودی ناموفق بوده است.
فخری زاده ادامه داد: بهتر است در طرح زیبای “اهدای کتاب”، مردم به طور مستقیم بهره مند شوند و کتاب در ادارات، مدارس و یا مراسم های عمومی به خودِ مردم اهدا شود تا با مطالعه کتاب های جذاب، به کتابخوانی ترغیب شوند.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می شود.
 
برگزاری “جشن کتاب” در شهرستان های استان اردبیل
“جشن کتاب” در ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و شهرستان های تابعه اردبیل برگزار می شود.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ایام “هفته کتاب” ضمن برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی در سطح استان، در شهرستان های تابعه، “جشن کتاب” برگزار می کند.
همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان های استان، اجرای برنامه زنگ انشاء در مدارس با موضوع “کتاب و کتابخوانی” و رونمایی از سه عنوان کتاب، دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برای ایام بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران هستند.
بنابر این خبر، سه کتاب “خیال قاصدک” فریبا احمدی، “شعله های عاشق” رقیه صادقی و “خواب روی پوکه” سید محمود مهدوی در “هفته کتاب” رونمایی خواهند شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل همچنین ضمن مشارکت با دیگر نهادها، برنامه تلویزیونی “دوربین پرسشگر” و “سیمای بامدادی” با موضوع کتاب و با همکاری صدا و سیمای استان، بازدید دانش آموزان از فرآیند چاپ کتاب با همکاری اتحادیه چاپخانه داران و اداره کل آموزش و پرورش استان و دیدار با نویسندگان پیشکسوت با همکاری استانداری اردبیل را برای ایام “هفته کتاب” تدارک دیده است.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.