طرح بخشودگی بدهی های مصر به کنگره می‌رود

یک مسئول بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا گفت دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور امیدوار است طرح بخشودگی بدهی های مصر به ارزش یک میلیارد دلار را به زودی تسلیم کنگره کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از چنین اقدامی، کمک به مصر برای بازیابی ثبات اقتصادی و توسعه بخش خصوصی اعلام شده است. 

“توماس نایدز” معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی تلفنی برای بررسی اهداف سفر هیئت اقتصادی آمریکا به مصر در اوایل هفته آینده به خبرنگاران گفت: امیدوارم به زودی با همراه داشتن دستور کاری برای اجرای توصیه هایمان درباره تخصیص این مبلغ به کنگره برویم. 

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ماه می ۲۰۱۱ وعده کاهش بدهی های مصر به آمریکا را به ارزش یک میلیارد دلار مطرح کرد. بعد از برگزاری نخستین انتخابات آزاد در مصر که موجب به قدرت رسیدن محمد مرسی رئیس جمهور اسلام خواه در ماه ژوئن شد، آمریکا بررسی جزئیات نحوه استفاده از مبلغ بخشودگی را با مسئولان مصری آغاز کرد. نایدز گفت، این رایزنی ها همچنان ادامه دارد و فکر می کنم ما به پایان رایزنی ها نزدیک شده ایم. طبعا باید کنگره آنچه را انجام می دهیم تصویب کند. ما با جمهوری خواهان و دموکرات ها رایزنی می کنیم و در واقع هر دو حزب از این طرح حمایت می کنند.

وی افزود آمریکا همچنین با شرکای بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول درباره ارائه بسته ای  گسترده تر با هدف بازگرداندن ثبات اقتصادی به مصر از نزدیک همکاری می کند. 

دولت محمد مرسی خواستار دریافت وامی به ارزش ۴٫۸ میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول شده و ابراز امیدواری کرده است مذاکرات درباره این وام تا پایان امسال به نتیجه برسد. نایدز گفت آمریکا خواستار برنامه ای بسیار جدی برای مصر از طرف صندوق بین المللی پول است.  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.