طرح بهسازی بافت با ارزش در روستای عنبران علیا شهرستان نمین اجرا می گردد

۱۴اردیبهشت،

علی جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی روستای عنبران علیا افزود: اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش این روستا با هدف شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش و توسعه کالبدی ، فضایی از طریق حفاظت و احیای ارزش های فرهنگی و تاریخی و معماری آن به شیوه های مناسب و بهتر به تصویب رسیده است.

وی گفت: اجرای بافت با ارزش روستای عنبران علیا اولین پروژه بهسازی بافت با ارزش در سطح شهرستان نمین است که علاوه بر توسعه ، عمران و آبادانی به جلب گردشگران داخلی و خارجی و شناساندن توانمندی های بالقوه و بالفعل منطقه کمک خواهد کرد.

وی همچنین در زمینه موقعیت روستای عنبران علیا اظهار کرد: در اجرای این طرح برخلاف طرح هادی روستایی تلاش می گردد از تخریب بافت روستا جلوگیری و از توانمندی های موجود در منطقه استفاده شود.

جهانگیری تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و سنگفرش کردن ۶۰۰ متر مربع و همچنین اجرای دیوار ساحلی به طول ۴۰۰ متر در ورودی این روستا را از جمله اقدامات انجام شده از

سوی اداره بنیاد مسکن نمین در این منطقه ذکر کرد.

وی از اعطای تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن به ۲۴ واحد با مبلغ دو میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال تاکنون به اهالی روستای عنبران علیا خبر داد.

وی افزود: در آینده نزدیک این روستا با اجرای طرح بهسازی به یکی از نقاط گردشگری شهرستان نمین تبدیل می گردد.

۷۱۲۰/۵۹۴/۵۹۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.