طرح بیمه صنوف کم درآمد چی شد؟

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

بینا- مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: ادامه اجرای طرح بیمه صنوف کم درآمد نیازمند اختصاص اعتبار از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و در صورتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین اعتبار کند، این طرح ادامه می‌یابد.
به گزارش تفسیری بینا، محمدحسین زدا با تاکید بر اینکه طرح بیمه صنوف کم درآمد یک طرح مشارکتی میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها است، از آمادگی سازمان تامین اجتماعی در صورت تامین اعتبار سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای ادامه اجرای طرح بیمه صنوف کم درآمد و گسترش پوشش این طرح به دیگر صنوف کم درآمد خبر داد.
وی به ایسنا عنوان نمود: هدفگذاری‌ها در تامین اجتماعی برای اجرای بیمه اجتماعی ۸۰۰ هزار نفر بوده است.
زدا در ادامه گفت: طرح بیمه صنوف کم درآمد از طریق ۴۷۸۴ شعبه تامین اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود و هیچ مشکلی برای افزایش اشخاص تحت پوشش وجود ندارد.
به نقل از مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، رانندگان داخل و برون شهری، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور، کارکنان مراکز توانبخشی، مربیان مهدهای کودک، صیادان، زنبورداران و کارفرمایان صنفی کم درآمد، مشمولین این طرح می باشند و افزایش هر گروهی منوط به تامین اعتبار آن است.
طرح بیمه اجتماعی صنوف کم درآمد با هدف گذاری بیمه یک میلیون نفر از بهمن ۸۹ آغاز شد و در این طرح اشخاص شاغل در صنوف کم درآمد می توانستند با پرداخت ۱۷درصد از حق بیمه کارفرمایی و پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه از سوی دولت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.