طرح توسعه حمل و نقل الکترونیکی فعلا امکان پذیر نیست/ موتور و اتوبوس الکترونیکی در گرو تسهیلات

۰۷م آذر ،

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت گفت: طرح توسعه حمل و نقل الکترونیکی به سبب نبود تسهیلات فعلا امکان پذیر نیست.

محمد رویانیان در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم رسیدگی به طرح توسعه حمل و نقل الکترونیکی در طول ۶ ماه قبل بیان داشت: این طرح را به صورت توافق نامه با محیط زیست امضا کردیم تا براین اساس موتور الکترونیکی وارد کنیم.

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت ادامه داد: به سبب افزایش قیمت موتورهای الکترونیکی که تا سقف ۲ میلیون تومان افزایش یافته این امر ممکن نشد.

وی افزود: قرار بود ۱۰۰ اتوبوس الکترونیکی وارد شود که با شرایط فعلی قیمتش ۳ یا ۴ برابر اتوبوس‌های فعلی می‌شود اما به سبب اینکه این پول در بودجه دولت و سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده و شهرداری نیز توان خرید این اتوبوس‌ها را نداشت این امر محقق نشد.

رویانیان ادامه داد: ستاد حمل و نقل سوخت یک ریال پول دولتی در این زمینه دریافت نکرده و در این اتوبوس‌ها دغدغه ستاد سوخت نیست.

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: در صورت ورود موتورهای الکترونیکی با ۴ برابر موتورهای عادی قیمت خواهد داشت که هم اکنون مشتری ندارد و باید برای محقق شدن این امر تولید موتور را در ایران تعطیل کنیم که این امر نیاز به زمان دارد.

وی بیان داشت: در ۳-۴ سال قبل ۱۲ هزار اتوبوس داشتیم که الان به ۲۹ هزار افزایش یافته است و تعداد واگن‌ها را از ۵۰۰ به ۱۵۰۰ واگن فزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه در قبل روزانه ۱۰ لیتر سرانه مصرف خورود بود اما هم اکنون به ۴ لیتر رسیده ادامه داد ۱/۱ مصرف سرانه بنزین خودروها بود که اکنون به ۸/۰ رسیده و یک میلیون خودروی اسقاطی را از رده خارج کردیم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.