طرح دولت برای بهبود فعالیت کشاورزی

جام جم آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ در کشور حدود ۳۶ میلیون هکتار اراضی داریم که از حدود ۱۸ میلیون هکتار آن برای کشاورزی استفاده می شود بنابراین باید امکان استفاده از ۱۸ میلیون هکتار دیگر را فراهم کنیم.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، صادق خلیلیان به شناسایی این اراضی بلا استفاده و مستعد برای کشاورزی اشاره کرد و افزود: طرح دولت در این زمینه به صورت عملیاتی تا یک ماه آینده با پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز می شود.

وی افزود: منابع تسهیلاتی تامین شده است و فارغ التحصیلان بیکار ، افراد بیکار محلی و افراد خبره در اولویت این طرح قرار دارند.

خلیلیان با اشاره به حمایت دولت از فعالیتهای تولیدی مانند کشتهای گلخانه ای ، کشتهای در سطح وسیع و تولید صنعتی طیور گفت: برای نمونه اگر ۲۰ نفر به دنبال کشت گلخانه ای باشند می توانیم به ا زای هر نفر ۳۰ میلیون تومان وام دهیم و این میزان تسهیلات قابل افزایش است.

وی افزود:‌ قیمت مواد غذایی در دنیا در حال افزایش است و در آینده افزایش بیشتری می یابد بنابراین باید هر چه می توانیم در این عرصه تولید داشته باشیم.

خلیلیان با اشاره به اینکه براساس مصوبه دولت صدور کود اوره منوط به تامین نیاز داخلی است افزود: در حال حاضر روند تحویل کود بهبود یافته است و این مشکل برطرف می شود.

وی افزود: همزمان به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تسهیلاتی با نرخ چهار درصد برای اصلاح واحدهای تولیدی قرار دادیم و نخستین بار ۲۵ درصد واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و فناوری خود را به روز کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.