طرح مصون سازی کودکان

جام جم آنلاین: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی طرح «مصون سازی کودکان» را حدود یک سال و نیم پیش در مهدهای کودک آغاز کرده و در نظر دارد به کودکان توضیح دهد چه رفتارهایی خطرناک است.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در یزد گفت: فعالیت‌های انجام شده بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد نشان می‌دهد که این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها جلوتر است.

وی افزو: بهزیستی در این خصوص نه تنها کم کاری نکرده است بلکه جلو هم هست در حالی که برخی از دستگاه ها به بسیاری از قول‌های داده شده خود عمل نکرده‌اند.

«فرید براتی سده» با بیان اینکه در زمینه درمان اعتیاد با تنگناهای جدی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: سیستم درمان اعتیاد با راهی که پیش گرفته بعید می‌دانم به جایی برسد لذا چاره‌ای نداریم که روی پیشگیری توجه کنیم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی امسال را سال پیشگیری در این سازمان دانست و اظهارداشت: به دو دلیل باید به پیشگیری توجه کرد اول اینکه کسانی که پیش از این اعتقاد داشتند هزینه کردن در زمینه پیشگیری، هدر دادن بودجه است، امروز خود وارد این عرصه شده‌‌اند دوم اینکه شرایط کشور شرایطی است که باید در زمینه پیشگیری هزینه کرد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در کشور، پیشگیری را ضروری دانست و گفت: نگاه بهزیستی نیز در امر اعتیاد، نگاه پیشگیری است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، خواستار صرف اعتبارات پیشگیری از اعتیاد توسط استان‌ها در همین راستا شد و افزود: بودجه اعتیاد به اندازه ای که به استان‌ها اختصاص یافته است به طور میانگین در راستای پیشگیری از اعتیاد هزینه نشده است.

وی با اشاره به ضعف دانش دست اندرکاران پیشگیری از اعتیاد، افزود: ضعف دانش یعنی ضعف برنامه‌ ریزی و ضعف برنامه‌ریزی به ضعف در اجرا منجر می‌شود.

«براتی سده» اضافه کرد: شرایط اجتماعی جامعه ایجاب می کند آموزش پیشگیری از اعتیاد را در سنین پایین تر و از مهدهای کودک شروع کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا، بهزیستی طرح «مصون سازی کودکان» را حدود یک سال و نیم پیش در مهدهای کودک آغاز نموده و در نظر دارد به کودکان توضیح دهد چه رفتارهایی خطرناک است.

این مقام مسوول در سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: اگر ما به عنوان والدین و مربیان کودکان به آنها آموزش ندهیم هر کسی از راه می رسد، آموزش می دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.