طرح ملی محیط یار با پوشش چهار میلیون نفر در کشور اجرا می شود

‘زکریا یازرلو’ روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح ملی محیط یار در سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: این جمعیت شامل دانش آموزان و دوستداران طبیعت هستند که در قالب طرح محیط یار به توسعه و ترویج حفاظت از محیط زیست و مسایل آموزشی می پردازند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال قبل در استانهای کشور آغاز شده گفت: استانهای اصفهان و فارس در این زمینه پیشرفت خوبی داشته و زیرساختهای مناسبی فراهم کرده اند.

وی رویکرد و شعار سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۹۱ که به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است را ترویج و عمومی سازی فرهنگ محیط زیست بیان کرد.

یازرلو ، بسیاری از آلاینده ها در محیط را ناشی از بی توجهی انسان به طبیعت و دارای منشاء انسانی دانست و ارتقای فرهنگ و دانش زیست محیطی را برای کاهش آلاینده ها بسیار موثر خواند.

وی در خصوص اجرای طرحهای پژوهشی در محیط زیست گفت: نیم تا سه درصد اعتبارات به امر پژوهش اختصاص یافته و بیشتر استانها این رقم را در امر پژوهش هزینه کرده اند.

وی گفت: رویکرد محیط زیست بر اساس جامعه دانش بنیان و نه صنعت بنیان است و در این زمینه به اجرای طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی و حرکت بر مبنای تحقیقات تاکید دارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در استان سمنان نیز فرهنگ زیست محیطی رشد خوبی داشته و مردم به مسایل محیط زیست توجه خوبی دارند.

۵۹۹/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۱۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.