طرح ۱۵۰ شکایت علیه کیم‌دات‌کام

۱۱ام بهمن ،

در حالی که مدت بسیاری از راه اندازی پایگاه اینترنتی تازه اشتراک‌گذاری فایل از سوی «کیم دات کام» نمی گذرد، صدها شکایت علیه او و پایگاه اینترنتیش مطرح شده است.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، تاکنون بیش از ۱۵۰ شکایت به سبب نقض کپی رایت بر علیه پایگاه اینترنتی یاد شده مطرح شده و این امر نشان می دهد کیم دات کام دست به اقدام پرمخاطره ای زده است.
وی دو سال است به سبب نقض کپی رایت از سوی پلیس فدرال آمریکا و مقامات قضایی این کشور تحت تعقیب و محاکمه است و پایگاه اینترنتی قبلی وی مگاآپلود هم به همین سبب مسدود شده است.
از جمله دلایل شکایت از پایگاه اینترنتی تازه دات کام به اشتراک گذاری چندین فیلم سینمایی، نرم افزار و موسیقی بر روی آن است. پایگاه اینترنتی مگا که ۲۰ ژانویه راه اندازی شد به کاربران امکان می دهد تا به طور رایگان به ۵۰ گیگابایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات دسترسی داشته باشند.
به اشتراک گذاری فایل های هر کاربر میان دیگر کاربران از طریق لینک های مختلف ممکن است و همچنین می توان داده ها را رمزگذاری کرد تا فرد دیگری نتواند محتوای آنها را ملاحظه کند. کارشناسان حقوقی می گویند امکان رمزگذاری اطلاعات با هدف جلوگیری از طرح شکایت و پیگیری قضایی انجام شده، اما ظاهرا این تمهید هم برای کیم دات کام کارساز نبوده است.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.