طلا سقوط کرد

بهای معاملات طلا در بازار جهانی با اقدام برخی از سرمایه گذاران در فروش این فلز برای سود بردن از افزایش قیمت اخیر، از بالاترین قیمت هفت ماه گذشته سقوط کرد.

معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، ۷٫۷۰ دلار (۰٫۴ درصد) کاهش یافته و به ۱۷۷۵ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش وال استریت ژورنال، بهای طلا ۲٫۷ درصد از ۱۲ سپتامبر که یک روز پیش از آغاز دور سوم از سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا بود، افزایش داشته است.
بهای معاملات طلا که به یورو انجام می گیرند نیز از رکود بالای اخیر کاهش داشت و شمش طلا برای تحویل فوری در لندن به ۱۳۷۳ یورو در هر اونس رسید که پایین‌تر از رکورد ۱۳۷۹ یورو ثبت شده در هفته گذشته بود.
اما تحلیلگران پیش بینی می کنند روند کاهش قیمت طلا ادامه نخواهد داشت. سرمایه گذاران اکنون در انتظار گزارشهای اقتصادی برای ماه سپتامبر هستند. ضعیف بودن این آمار طولانی شدن برنامه انبساطی بانک مرکزی آمریکا و افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای طلا را به دنبال خواهد داشت. بسیاری از سرمایه گذاران این فلز گرانبها را در زمان کاهش ارزش ارز برای حفاظت از سرمایه خود در برابر تورم، خریداری می کنند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.