طلا فروش ورشکسته ۴ کیلو طلا از رفیقش دزدید!

طلافروش ورشکسته که با همدستی ۳ مرد، راه یک طلافروش را در یکی از خیابان‌های مشهد سد کرده و پس از بی‌هوش کردن او و سرقت ۴ کیلو طلا و پول‌هایش متواری شده بود، توسط پلیس دستگیر شد.
روز اول اردیبهشت امسال یک مرد طلافروش سوار بر خودروی خود پشت چراغ قرمز چهارراه فلاحی منتهی به قاسم‌آباد مشهد بود که ناگهان ۲ دستگاه خودروی پراید رو به روی خودرویش توقف کرده و ۲ سرنشین آن از خودرو پیاده شدند و به سمت او آمدند.

سرقت ۴ کیلو طلا

مردان مهاجم بلافاصله وارد خودروی مرد طلافروش شدند و او را بشدت کتک زدند. سپس با چوبدستی شیشه عقب خودرویش را شکستند و با سرقت کیف حاوی ۴ کیلو طلا متواری شدند. در این هنگام یک مرد رهگذر با دیدن مرد زخمی، بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر داد. دقایقی بعد با حضور ماموران انتظامی در محل حادثه، مرد زخمی به یکی از مراکز درمانی انتقال یافت. پس از به هوش آمدن این مرد، او برای تحقیقات به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی منتقل شد. مرد طلافروش به ماموران گفت: روز حادثه چند دزد به وی حمله کرده و کیف حاوی ۴ کیلو طلا و پولش را دزدیده‌اند. در ادامه معلوم شد، طلافروش چهره ۲ نفر از متهمان را به خاطر سپرده است. به این ترتیب، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان انجام و جستجو برای دستگیری دزدان فراری آغاز شد.

طلافروش ورشکسته، تنها مظنون سرقت

در حالی که تحقیق در این ارتباط ادامه داشت، ماموران اطلاع یافتند یکی از دوستان سابق طلافروش که از مدتی پیش ورشکست شده، درصدد فروش یک محموله طلاست. طلافروش ورشکسته که در زاهدان سکونت داشت، تحت تعقیب قرار گرفت تا این که مشخص شد، او به مکان نامعلومی رفته است و خانواده‌اش نیز از وی بی‌خبرند. ماموران در این مرحله پاتوق‌های احتمالی متهم فراری را زیر نظر گرفتند تا این که اوایل همین هفته با اطلاع از این که مرد فراری وارد شهر مشهد شده، او را در یکی از محله‌های جنوبی شهر دستگیر کردند. متهم در بازجویی اعتراف کرد نقشه سرقت از مرد طلافروش را طراحی و روز حادثه با همدستی ۳ مرد دیگر اجرا کرده است.

اعتراف به سرقت محموله طلا

مرد متهم با اشاره به نحوه سرقت محموله طلا گفت: مدتی پیش ورشکسته شده و درصدد بودم با سرقت پول یا طلا بتوانم بخشی از بدهی‌هایم را بپردازم تا این که تصمیم گرفتم طلاهای شاکی را که شناخت کافی از او داشتم و می‌دانستم هر هفته به زاهدان می‌آید و با طلافروشان آنجا معامله می‌کند، سرقت کنم. روز حادثه مطلع شدیم طلافروش مشهدی دوباره به زاهدان آمده و ۴ کیلو طلا با خود حمل می‌کند و در حال بازگشت به مشهد است، نقشه سرقت را اجرا کردیم.

متهم یادآور شد: شاگرد سابق مرد طلافروش که چندی پیش از کار اخراج شده بود و از او کینه به دل داشت، به همراه ۲ نفر از دوستانم در این ماجرا با من همکاری کردند. روز حادثه طلافروش را از فرودگاه مشهد تعقیب کردم و مسیر رفت و آمد او را به همدستانم از طریق پیامک اطلاع دادم. در ادامه من و دیگر همدستانم پشت چراغ قرمز راهش را سد کرده و ۲ همدستم او را کتک زدند و کیف حاوی طلاها را سرقت کردیم. سپس من و شاگرد اخراجی طلافروشی با چوبدستی ضربه‌هایی به سرش زده و متواری شدیم. بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری ۳ همدست فراری این باند سرقت و فاش شدن دیگر جرایم آنها ادامه دارد.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.