طلا و تردیدها در روزهای آینده

۱۱ام بهمن ،

بینا- قیمت طلا در بازارهای جهانی به تاثیر از تغییرات شاخص دلار با نوسان ۸ دلاری در محدوده یک هزار و ۶۶۰ دلار تا یک هزار و ۶۷۰ دلار به ازای هر اونس در تغییر بود.
انتشار گزارش‌هایی در خصوص افزایش سفارش‌ کالاهای بادوام در ماه دسامبر در ایالات متحده و نشست کمیسیون FOMC سبب شده شرایط برای افزایش قیمت طلا فراهم شود و دادوستدها شاهد موج دیگری از تحرکات مثبت باشد.
براساس گفته یکی از معامله‌گران، وضعیت فعلی سبب شده دلالان دوباره به بازار فلزات گرانبها برگردند و قیمت‌ها دستخوش تغییر شوند، این در حالی است که تغییرات محسوس ممکن است ناشی از تازه‌ترین گزارش‌ها در خصوص اشتغال ایالات متحده باشد.
البته برای بازارها همچنان شرایط کنونی ممکن است سبب تثبیت قیمت طلا شود؛ زیرا در هر صورت باید در انتظار شرایط جدیدی بود، اما دو موسسه بارکلیز و مورگان استنلی طی گزارشی اخیرا از کاهش منابع طلا خبر داده‌اند و اعلام کرده‌اند اگرچه پارامترهای اعلام شده تاثیر اندکی بر دادوستدها خواهند گذاشت اما در مجموع می‌تواند به عنوان عواملی قابل توجه، تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران این حوزه را عوض کند.
در همین حال گزارش‌های اخیر نیز نشان می‌دهد محدوده قیمت‌ها همچنان زیر مدار یک هزار و ۷۰۰ دلار به ازای هر اونس دنبال می‌شود، البته قیمت طلا در بازارهای اسپات جهانی دیروز یک هزار و ۶۶۱ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر اونس بود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.