طلوع تازه در برنامه‌های شبکه ۴

جام جم آنلاین: برنامه‌های طلوع، اردیبهشت، هزار و یک شب، مجله تئاتر، سپهر سیاست، راز و آفتاب با تغییرات محتوایی و ساختاری در فصل پاییز از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

علی خسروی، تهیه‌کننده برنامه «طلوع» درباره تغییرات این برنامه به جام‌جم گفت: با توجه به این‌که فصل پاییز شروع حرکت علمی در کشور ماست، به همین دلیل تلاش می‌کنیم رویکرد برنامه‌ها در این فصل متناسب با این حرکت علمی باشد بنابراین مباحثی که در برنامه طلوع به آن می‌پردازیم، به دانشگاه‌ها، دانشجویان، دستاوردهای علمی و… اختصاص دارد.

وی درباره این‌که آیا پرداخت به مباحث پزشکی در این برنامه منتفی می‌شود، افزود: خیر، مباحث پزشکی هم خواهیم داشت، اما بیشتر سعی می‌کنیم به عملکرد حوزه علم بپردازیم. همچنین با رسانه‌های دیگر تعامل خواهیم داشت.

محمودزاده، تهیه‌کننده برنامه «اردیبهشت» هم اعلام کرد بزودی تغییراتی در این برنامه اعمال خواهد شد و بخش‌های جدید به آن اضافه می‌شود.

بزرگان تاریخ در هزار و یک شب

علیرضا حائری، تهیه‌کننده برنامه «هزار و یک شب» درباره تغییرات این برنامه به جام‌جم گفت: روزهای شنبه تا سه‌شنبه مانند سابق به ترتیب به موضوع‌های ادبیات، جامعه، اندیشه و تاریخ می‌پردازیم. هشتم مهر به ادبیات مولوی، نهم مهر به مفهوم امنیت، دهم مهر به موضوع شیخ عبدالکریم حائری و یازدهم مهر به سالگرد تلویزیون در ایران خواهیم پرداخت.

وی افزود: ۱۵ مهر به خیام و میراث ادبی و فکری او خواهیم پرداخت.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما در مهرماه می‌توان به ۱۶ مهر کودک و کودکی در جامعه امروز ایرانی، ۱۷ مهر به امیرکبیر و تجدد ایرانی، ۱۸ مهر به پست در ایران، ۲۲ مهر به حافظ ، ۲۳ مهر به ازدواج و مسائل اجتماعی آن، ۲۴ مهر به استاد مصائب و دایره‌المعارف‌نویسی و ۲۵ مهر به شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد.

محمد فامیلی، تهیه‌کننده برنامه «سپهر سیاست» با اشاره به تغییر تیتراژ و دکور این برنامه گفت: در فصل پاییز، دکور و تیتراژ را متناسب با رویدادهای جدید تغییر می‌دهیم. هر هفته متناسب با رویدادهای روز موضوع‌های برنامه را مشخص می‌کنیم و به آن می‌پردازیم.

جریان‌سازی در تئاتر

نیما دهقان، تهیه‌کننده برنامه «مجله تئاتر» درباره تغییرات این برنامه در فصل پاییز عنوان کرد: با توجه به این‌که برنامه جایگاهی در میان مخاطبان پیدا کرده است، به مباحث تخصصی‌تر می‌پردازیم و با توجه به اتفاقاتی که در حوزه تئاتر می‌افتد، تلاش می‌کنیم در تئاتر جریان‌سازی کنیم.

وی افزود: تصمیم داریم به موضوع‌هایی بپردازیم که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال موضوع دکترای تئاتر را بررسی می‌کنیم. تلاش خواهیم کرد این برنامه ویژه مخاطبان تئاتر روی آنتن برود تا بتواند پاسخگوی نیازهای آنها در این زمینه باشد.

رحیم طهوری، تهیه‌کننده برنامه «راز» درباره تغییرات این برنامه گفت: مدت اندکی است که من تهیه این برنامه را به‌عهده گرفته‌ام. در همین مدت بخش جدید ارتباطات تصویری با خارج از کشور را به این برنامه اضافه کرده‌ام تا متناسب با موضوعی که بررسی می‌کنیم، ارتباط‌هایی با خارج از کشور برقرار کنیم و نظر کارشناسان ساکن خارج از کشور را هم درباره موضوع جویا شویم.

وی ادامه داد: بزودی لوگو و تیتراژ هم تغییر خواهد کرد. به لحاظ محتوا هم به موضوعات جهان اسلام و دنیا می‌پردازیم. با توجه به ساخت فیلم توهین‌آمیز درباره پیامبر اکرم(ص) هم به موضوع‌هایی چون هالیوود، نگاه غرب به اسلام و… می‌پردازیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.