طنز/ تفاوت‌های «بخور بخور» در دولت‌های قبل

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – پوریا عالمی در شرق نوشت:

یک آسیب‌شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری به خبرگزاری «مهر» گفت: «تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که ۸۰درصد مردم ایران درست‌خوردن را بلد نیستند.»

حالا ما از لحاظ تاریخی ثابت می‌کنیم چرا ایرانی‌ها درست‌خوردن را بلد نیستند.

دوره بخوربخور
دوره سازندگی دوره بخوربخور بود. یعنی یک‌عده مال دنیا را می‌خوردند، یک‌عده غم مال دنیا را می‌خوردند، یک‌عده هم غم مال عده اول را می‌خوردند. یک‌عده هم مال‌خور بودند، فقط می‌خوردند. مردم چی‌کار می‌کردند؟ کوپن‌به‌دست دنبال روغن و برنج بودند. به‌هرحال سنگ که نمی‌توانستند بخورند.
دیالوگ دوره سازندگی: «پسته می‌خوری؟»

دوره بخورنخور
دوره اصلاحات دوره بخورنخور بود. یعنی یک‌عده می‌خوردند اما نمی‌توانستند هضم کنند. یک‌عده هم نمی‌توانستند اینکه یک‌عده دارند می‌خورند را هضم کنند. یک‌عده هم سفره را پهن کرده بودند اما خودشان نمی‌خوردند. شرم حضور داشتند. یک‌عده هم تا می‌خواستند بخورند یک‌عده می‌گفتند نخورنخور. چه بخوربخوری راه انداختید. مردم چی‌کار می‌کردند؟ باقی ثبات اقتصادی داشتند و جشن گندم گرفته بودند و مثل آدم می‌خوردند و خانه می‌خریدند و پس‌انداز هم می‌کردند.
دیالوگ دوره اصلاحات: «نخوری‌ها. همین‌طوری نخورده کلی حرف و حدیث درآورده‌اند برایمان.»

دوره تخورپخور
دوره مهرورزی دوره تخورپخور بود. تخورپخور غنی‌سازی شده بخوربخور است. یعنی یک‌عده بودند اینقدر خوردند دنیا برایشان کوچک شد، نگاه کردند دیدند سلین دیون بغلشان است، شده همسایه‌شان. یک‌عده هم راه‌خور بودند. یک‌عده هم جنگل‌خور بودند. یک‌عده هم دریاچه‌خور بودند. یک‌عده هم زاینده‌رودخور بودند. یک‌عده هم کارون‌خور بودند. یک‌عده هم بیمه‌خور بودند یعنی حق بیمه کارگران را توی سازمان تامین‌اجتماعی تخورپخور کردند. حالا یک‌عده بسیاری هم رانت‌خور بودند که گفتن ندارد. اینقدر رانت‌خواری کردند که مثل مرغ انجیر خواهر نوکشان کج شد و انحرافی شدند. مردم چی‌کار می‌کردند؟ باد هوا می‌خوردند.

دوره بخورزادگان
حالا این بخورنخور تخورپخور دولتی بود که گزارش کردیم. موازی با اینها یکسری دلاوران و آقازادگان هم می باشند که دوطرفه می‌خورند، یعنی هم بودجه داخلی را، هم سود واردات را. با پول دارو هم پورشه وارد می‌کنند و می‌خورند. مردم چی‌کار می‌کنند؟ هیچی دود پورشه آقازادگان را می‌خورند.

ما چی؟
ما چی؟ ما نویسنده‌جماعت و روزنامه‌نگارجماعت که شش‌ماه سال را به شش سبب مختلف بیکار هستیم، چیزی نمی‌خوریم اصولا. تغییر شکل یافتیم و فتوسنتز می‌کنیم.
اثبات بدخوردن
پس ثابت کردیم ایرانی‌ها چون تک‌خوری می‌کنند، درست نمی‌خورند.


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.