طنز/ رابطه اشتغال​زایی برای جوانان و گورخرهای نی​ریز

۰۸اردیبهشت،

استاندار فارس گفت: ۳۰۰ گورخر برای مردم استان فارس مصیبتی شده‌اند.
وی افزود: مردم نی‌ریز حاضرند هرکدام، یکی از این ۳۰۰ گورخر را به خانه خود ببرد و از آن به‌خوبی محافظت کند تا محیط‌زیست اجازه بهره‌برداری از معدن سنگ آهن نی‌ریز را صادر کند تا جوانان از بیکاری نجات یابند.
وام گورخر
ما هم معتقدیم راه‌حل بیکاری جوانان بردن گورخر به خانه است. اصلا از همان هشت سال پیش اگر هر آدم بیکاری یک گورخر برده بود خانه، الان هم جوانان از بیکاری جسته بودند، هم نسل گورخر ایرانی از خطر انقراض رهایی یافته بود.
بعد هم به نظر ما ایجاد دو، سه‌میلیون گورخر از ایجاد ۱۴، ۱۵‌هزار شغل باید راحت‌تر باشد. اگر ما بودیم از همان اول به تولید گورخر می‌پرداختیم. جدی می‌گویم. لابد اگر به استانداری فارس بود، از همان اول جای وام ازدواج و وام بنگاه کوچک زودبازده، وام گورخر می‌دادند و خلاص.
فرمول تولید شغل و تولید گورخر
هر قدر هم تولید شغل فرمول سختی داشته باشد و برای مدیران اقتصادی دردسر داشته باشد، تولید گورخر فرمول بسیار ساده‌ای دارد:
گور + خر = گورخر
پس با تولید گورخر و اعزام آن به خانه مردم، جوانان از بیکاری وامی‌رهند به زیبایی و جامعه نایس می‌شود؛ حتی می‌توانیم با تولید مازاد گورخر و صادرات آن به خانه‌های مردم فرانسه و آلمان‌اینا، مشکل بیکاری اروپا را هم حل کنیم.
گورخر صادراتی
بعد هم ما داریم بررسی می‌کنیم اگر نگهداری گورخر در خانه، یک جوان کارگر را از بیکاری خلاص می‌کند، اگر یکی به طور مثال فیل نگه دارد می‌تواند رییس کارخانه شود. اگر کرگدن در خانه نگه دارد می‌تواند گردن‌کلفت شود و شغل خوبی پیدا کند.
دیالوگ گورخری
بیکار اولی: شغل پیدا کردی؟
بیکار دومی: نه. این گورخرها که نمی‌گذارند.
شعر گورخری
بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر/ دیدی که چگونه گورخر شغل بهرام گرفت و او را از کار بیکار کرد و حقش را خورد؟
تنها جمعیت پویای گورخری در کشور
به گزارش خبرگزاری مهر و جاهای دیگر، اظهارات استاندار فارس در شرایطی مطرح می‌شود که نسل گورخر در بیشتر نقاط کشور منقرض شده و گورخرهای فارس تنها جمعیت پویای این ‌گونه در کشور قلمداد می‌شوند.
اگر به ما باشد وقتی «تنها جمعیت پویای کشور» گورخرهای مقیم فارس می باشند، آنان را دعوت می‌کنیم بیایند تهران ببینیم حرف حسابشان چیست و چرا جلوی پیشرفت کشور و خوشبختی جوانان را گرفته‌اند.
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.