طنز: روش های نوین تدبیر مملکت!

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

آیا می خواهید رئیس جمهور شوید؟ آیا دلتان می خواهد مملکت را مدیریت کنید؟ آیا هوس سیاست به سر دارید؟ آیا دنبال کار می گردید؟! با ما روش های نوین مملکت داری را آموخته و سپس وارد بازار کار و سیاست بشوید! در اینجا قصد داریم چند راه ساده ولی موثر تدبیر مملکت را به شما بیاموزیم.

تریبون مستضعفینابوالفضل اقبالی

آیا می خواهید رئیس جمهور شوید؟ آیا دلتان می خواهد مملکت را مدیریت کنید؟ آیا هوس سیاست به سر دارید؟ آیا دنبال کار می گردید؟! با ما روش های نوین مملکت داری را آموخته و سپس وارد بازار کار و سیاست بشوید! در اینجا قصد داریم چند راه ساده ولی موثر تدبیر مملکت را به شما بیاموزیم.

روش اول: از گردن دولت قبل نهایت استفاده را ببرید!

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روش های تدبیر مملکت، استفاده بهینه از گردن دولت قبل است. اگر می خواهید یک رئیس جمهور و سیاست مدار خوب و مردم پسند باشید می بایست سعی کنید تا حد امکان مسائل و مشکلات جامعه را به گردن دولت قبل انداخته و گردن خودتان را تا دو سال به این مسائل آغشته نکنید! اگرچه می توان تا پایان چهارسال ریاست جمهوری خود از این شیوه بهره بگیرید اما امکان لوث شدن این روش بسیار است حاشیه امن شما تا دوسال توسط ما تضمین می گردد و نه بیشتر!

روش دوم: مشکلات را به مشکلات دیگر ارجاع دهید!

یکی دیگر از روش های نوین تدبیر مملکت این است که بگردید یک مشکل و مساله تقریبا مهم جامعه را پیدا کرده و آن را در جایگاه مادر مشکلات قرار دهید و به مردم بگویید که فلان مشکل مادر تمامی معضلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور است. در این صورت شما می توانید بخشی از توان و هزینه خود را بر روی آن یک مشکل متمرکز کرده و مابقی را صرف تشریفات مهم و ضروری دولت مانند فرش قرمز، جشن های خانوادگی، پهنای باند اینترنت دولت! و… نمایید. به عنوان مثال اگر در جامعه ای ریاست می کنید که دچار تحریم های خارجی است بدانید که نان شما در یک کیلو روغن فرو رفته است و حالا حالاها می توانید هر کاری که دلتان خواست در حوزه های اقتصادی و سیاسی انجام داده و نتایج منفی آن را به تحریم های خارجی بچسبانید!

روش سوم: گرانی تدریجی را جایگزین گرانی دفعی نمایید!

راهکار و روش دیگری که می تواند از یک سو به مدیریت جامعه توسط شما کمک کند و از سوی دیگر به شعارها و وعده های انتخاباتی شما لطمه نزند این است که شما باید گران دفعی و محسوس کالاهای ضروری مردم را از بین برده و گرانی تدریجی و آرام و با لبخند را جایگزین آن نمایید. اگر طوری قیمت ها را بالا ببرید که هم سریع و محسوس باشد و هم در تمامی کالاها صورت گیرد و مردم تفاوت قیمت امروز با دیروز را متوجه شوند قطعا فحش خواهید خورد! اما اگر این گرانی را اولا کم کم و ثانیا در بخشی از کالاهای مورد نیاز مردم بالا ببرید هم اهداف اقتصادی شما محقق خواهد شد و هم کماکان امید مردم خواهید ماند!

روش چهارم: از مردم بخواهید کمکتان کنند ولو با زور!

یکی دیگر از راههای مهم و موثر تدبیر مملکت این است که در اداره کشور دست یاری به سمت مردم دراز کنید و از مردم بخواهید دست شما را به گرمی بفشارند و اگر این کار را نکردند شما دست آنها را بفشارید! به طور مثال از مردم درخواست کنید که به حساب خزانه پول واریز کنند یا اگر از دولت یارانه دریافت می کردند آنها را مجبور کنید که قید آن را بزنند و روی پای خودشان بایستند! اگر هم این کار را نکردند آنها را نفرین کنید!!


تریبون مستضعفین » طنز و کاریکاتور
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.