ظروف استیل و شیشه ای را جایگزین ظروف آهنی کنیم

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

با توجه به خطر نفوذ املاح فلزی به بدن و مسمومیت در اثر استفاده مکرر از ظروف آهنی و مسی، ظروف استیل، آلومینیوم و شیشه‌ای، جایگزین مناسبی برای حفظ سلامت بدن می باشند.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ خاتون برسیاه، کارشناس آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: مس قرمز به مرور وقت در مجاورت هوا اکسید می‌شود و به سبز خاکستری می‌گراید که در این حالت سلامت فرد را تهدید می نماید.

املاح فلزی بافت های نرم بدن را تهدید می نمایند

خاتون برسیاه ادامه داد: مسمومیت فلزی با رسوب در بافت‌های نرم مانند کبد، طحال و زیر پوست، مانند یک ماده اکسید نماینده عمل می نماید و در همه نقاط بدن منتشر می گردد.

این کارشناس آزمایشگاه مواد غذایی با بیان اینکه استفاده مکرر از حد ظروف آهنی و مسی، متابولیسم و دسترسی به سایر مواد مغذی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار نمود: دریافت آهن، کلسیم، روی و منیزیم به میزان بیشتر از نیاز یک فرد در وعده های غذایی، می‌تواند بر روی جذب سایر مواد نیز اثر منفی داشته باشد.

وی خاطر نشان نمود: ظروف تفلون نیز به سبب ماده شیمیایی موجود در تهیه کف ظرف، سرطان زا بوده و به مرور می‌تواند مانند املاح وارد غذا شود که استفاده از این ظروف نیز از نظر بهداشتی پیشنهاد نمی‌شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.