ظریف: آمریکا از بزرگ‌ترین فروشندگان سلاح است اما نگران ایران است

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به تلاش های جدید آمریکا برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران گفت: آمریکا خود سال هاست بیشترین هزینه های نظامی دنیا را دارد، اما مایک پمپئو نگران ایران است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار یک ویدئو از میزان صادرات تسلیحات آمریکا به سایر کشورهای جهان در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا مدتهاست که در صدر کشورهای هزینه کننده نظامی، فروشندگان تسلیحات، آغازگران و تحریک کنندگان جنگ و سود برنده از مناقشات نظامی در جهان قرار دارد.

وی ادامه داد: اما مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) که خود در حال سرازیر کردن سلاح به دنیاست، ظاهرا به شدت نگران ایران است که تا سال ۱۹۷۹ مشتری بزرگ تسلیحات آمریکا بود.

ظریف در این توئیت به تلاش‌های جدید وزیر امورخارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران اشاره دارد که قرار است طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اواخر مهر ماه منقضی شود.

برخی رسانه ها به تازگی گزارش داده اند که پمپئو قصد دارد با این ادعا که آمریکا طبق قطعنامه ۲۲۳۱ هنوز امکان بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را دارد، سایر طرف‌های توافق هسته‌ای را ملزم به تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.