ظریف: ممکن است این هفته با غرب به توافقاتی برسیم

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر خارجه ایران می‌گوید ممکن است دور تازه مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ به توافقاتی منجر شود، اما نیازی هم به تعیین چنین ضرب‌الاجلی نیست.

فارس نوشت:  «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «فرانس ۲۴» گفت ممکن است مذاکرات این هفته با گروه ۱+۵ به توافقاتی منجر شود. با این وجود ظریف تأکید کرد که نیازی هم برای تعیین چنین ضرب‌الاجلی نیست.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر در این دور از مذاکرات به توافق هم نرسیم، فاجعه‌ای رخ نداده است. کارهای بسیاری هست که باید انجام شود. در ایران بی‌اعتمادی گسترده‌ای وجود دارد.

دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ آخر این هفته در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. ایران دو هفته قبل طرحی را ارائه کرد که چارچوب اصلی آن مورد قبول طرفین قرار گرفته است.

سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرده است طرفین در دور تازه مذاکرات وارد مباحث محتوایی شوند.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه امروز خود با «فرانس ۲۴» به موضوع حضور نیروهای خارجی در سوریه نیز اشاره کرد و گفت تهران آماده است به همراه همه طرف‌هایی که در سوریه صاحب نفوذ می باشند، برای خروج تمام نیروهای غیرسوری از خاک این کشور، تلاش کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.