عاشورای فاطمی در هفت تیر+عکس

به گزارش جوان آنلاین،امروز میدان هفت تیر شاهد عاشورایی دیگر بود،عاشورای فاطمه .عاشورایی که برپا شده تا به دنیا ثابت کند عشق به ائمه اطهار هنوز در دل بچه شیعه های ایران زنده است.
امروز قبل از ساعت ۱۰ صبح میدان هفت تیر مملوءاز مردمانی بود که با لباس سیاه برای دخت پیامبر عزاداری می کردند.

ایستگاه مترو هفت تیر با روز های دیگر متفاوت بود،لباس سیاه مردمانی که در این ایستگاه از مترو پیاده می شدند نشانه ی خبری بزرگ،خبر از تجمع بزرگ دسته های عزاداری در میدان هفت تیر.فضای داخلی ایستگاه هم با روز های دیگر متفاوت است.گروهی نوازنده جنوبی در گوشه ای ازایستگاه نوای عزا می نواختند.

 

از در مترو که بیرون می آیید با صحنه های جالبی رو به رو می شوید .درهرگوشه ازخیابان ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی ازعزاداران برپا شده بود.نظم وهماهنگی مردم در این ایستگاه ها به راحتی احساس می شد.
آقای مسنی پا برهنه با سینی در وسط خیابان به مردم شربت می داد.در گوشه ای دیگر خانمی تکه های نان به عزاداران تعارف می کرد.هر کسی در توان خودش تلاش می کرد تا سهمی در این مراسم داشته باشد.

ساعت ۱۰:۳۰
مداح در بالای میدان در جایگاهی که آماده شده بود مرثیه سرایی را آغاز کرد .فضا به قدری عرفانی شده بود که جوانی در وسط خیابان نشست با صدای بلند فاطمه زهرا (س)را صدا می کرد.

ماکتی شبیه به در خانه حضرت علی (ع) در گوشه ای دیگر نظر خیلی از افراد را به خود جلب کرده بود ،وقتی جلو رفتیم روی در پلاک ۱۳۵ نوشته شده بود.بعد از چند دقیقه برگی بروی در نصب شده که روی آن حروف ابجد نوشته شده بود .۱۳۵ به حروف ابجد به معنای زیبای فاطمه است.

در بالای میدان جوانان پرچم بزرگی از کشور بحرین را بروی زمین پهن کردند که روی آن نوشته شده بود “کلنا بحرین”.

در سمت چپ خیابان دسته عزاداری خانم ها در حال حرکت به سمت میدان بودند .دخترانی که بروی چادر مشکی خود گل زده بودند با مدیحه سرایی در حال عزاداری بودند.

از تصاویر جالبی که تاثیر گذار بود پیرمرد مهربانی بود که با لباس سقا و پا برهنه با کوزه ای از آب به عزاداران آب می داد و پیرزنی که در سرتاسر خیابان هفت تیر جلوی پای عزاداران اسپند دود می کرد.

خدایا به حق فاطمه زهرا(س) دست عزادارن فاطمه را خالی بر نگردان.

جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.