عامل بمب گذار بلغارستان مشخص شد

سازمان “قاعده الجهاد” مسئولیت انفجار اتوبوس حامل گردشگران یهودی در بلغارستان را بر عهده گرفت و اعلام کرد که جهاد در تمامی زمینه‌ها به منظور جنگ علیه یهودیان و آمریکایی‌ها تا زمان خروج آنها از اراضی اسلامی ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمان طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که ماه رمضان ماه جهاد و شهادت و جنگ علیه دشمنان خدا و پیامبر خدا یعنی یهودیان و حامیان آمریکایی آنهاست.

این در حالی است که منابع صهیونیستی و بلغاری “مهدی محمد غزالی” شهروند سوئدی الجزائری الاصل را مجری عملیات شهادت‌طلبانه شهر “بورجس” بلغارستان معرفی کرده بودند که منجر به کشته شدن هفت صهیونیست و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر شد.

رادیو عبری به نقل از این منابع خاطرنشان کرده بود که غزالی از اعضای سازمان القاعده بوده و قبلا به کشورهای عربستان، افغانستان و پاکستان سفر داشته است.

روزنامه معاریو هم اعلام کرد که این شهروند سوئدی در سال ۲۰۰۴ در زندان گوانتانامو اسیر بود و با تلاش‌های مراجع سوئدی توانست در سال ۲۰۰۶ میلادی آزاد شود. سرویس‌های امنیتی بلغارستان در جریان تحقیقات خود درباره مجری عملیات ضد‌صهیونیستی هفته گذشته در این کشور، به غزالی مشکوک شدند، اما سخنگوی سازمان اطلاعات سوئد این اتهامات را رد کرده و گفت غزالی مجری این عملیات نبوده است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.