عباس از ریاض دست خالی برگشت

برخی منابع فلسطینی گزارش دادند که سفر رئیس تشکیلات خودگردان به ریاض با هدف دریافت وعده کمک مالی از عربستان سعودی بی‌نتیجه بوده است.
به گزارش خبرگزاری”سما”، برخی منابع فلسطینی گفتند که “محمود عباس” در جریان سفرش به ریاض وعده قطعی برای دریافت کمک‌هایی مالی فوری به تشکیلات خودگردان دریافت نکرده است.

به گفته این منابع ملک “عبدالله بن عبدالعزیز” پادشاه عربستان به عباس قول داده که موضوع کمک‌ مالی به تشکیلات خودگردان را مورد بررسی قرار داده و در آینده به این درخواست پاسخ دهد و این بر خلاف روال همیشگی ملک عبدالله است به گونه‌ای که وی در جریان سفر عباس به ریاض  میزان کمک مالی اعطایی به تشکیلات خودگردان را اعلام می‌کرد و این روال ریاض در روابط خارجی خود است.

عباس در سفر خود به ریاض که دو روز پیش انجام شد درخواست کمک مالی فوری به تشکیلات خودگردان به منظور مقابله با بحران مالی این تشکیلات را کرد.

“جمال الشوبکی” سفیر فلسطین در ریاض گفت که سهم عربستان سعودی از کمک‌های مالی کشورهای عربی به تشکیلات خودگردان ۵/۷ میلیون دلار در ماه است اما عربستان در اغلب موارد نصف این مبلغ پرداخت می‌کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین به شکل بی‌سابقه از بحران مالی رنج می‌برد به گونه‌ای که توان پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان خود را ندارد.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.