عبدالله نوری: پیشنهاد تشکیل اتاق فکر اصلاح طلبان، صرفا ناظر بر نامزدی من در انتخابات ریاست جمهوری نیست

گروهی از فعالان دانشگاهی کشور از انجمن‌ها و گروه‌های دانشجویی در منزل عبدالله نوری گرد هم آمدند و درباره اوضاع و احوال کنونی جامعه به گفت‌وگو و تبادل نظر با وی پرداختند.عبدالله نوری پس از شنیدن نظرها و دیدگاه‌های جریان‌های سیاسی و دانشجویی حاضر در این نشست، ضمن اعلان نظر نسبت به وضعیت اقتصادی و فشارهای خارجی علیه امنیت ملی، در توضیح ایده خود برای تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان تاکید کرد که تشکیل این نهاد در راستای بحث انتخابات ریاست‌جمهوری نیست، گرچه این موضوع هم می‌تواند یکی از مباحث آن باشد.

عبدالله نوری در ابتدای سخنان خود با اشاره به بحث تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان گفت: «این پیشنهاد بیشتر جهت خروج اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعی حامی اصلاحات از حالت یأس و ازهم‌گسیختگی و تلاش برای برنامه‌ریزی، بازسازی و انسجام، جهت حرکتی منطقی و منطبق با شرایط موجود است. همچنین این نهاد باید دارای سازوکاری باشد که بتواند همه یا اکثریت جریانات اصلاح‌طلب را در دل خود جای دهد و به صورت موثر از آنها در روند تصمیم‌گیری استفاده کند. »

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: «این پیشنهاد تاکنون شکل اجرایی پیدا نکرده است و از آنجایی که این پیشنهاد را بنده مطرح کردم این تلقی به وجود آمده است که تشکیل آن ناظر به کاندیداتوری من در انتخابات ریاست‌جمهوری است یا قرار است که من محور آن باشم. البته من هم با برخی دوستان جلساتی در این زمینه داشته‌ام، ولی این به معنای تشکیل اتاق فکر و تعیین اعضای آن نیست. کما اینکه دیگر دوستان اصلاح‌طلب نیز قطعا جلسات جداگانه‏یی دارند. مهم این است که بتوان از خلال این جلسات و فعالیت‏ها به سازوکاری رسید که در آن افکار و اشخاص مختلفی که خود را ذیل اصلاح‌طلبی تعریف می‌کنند دور هم جمع شوند و با ایجاد فضای بحث سازنده در ارتباط با مسائل گوناگون به گفت‌وگو بپردازند تا بتوانند در موضوعات مختلف به نظری دست یابند که به برآیند افکار موجود در جبهه اصلاحات نزدیک باشد.»

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.