عبور خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی از ۳۶۸ میلیارد ریال در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میزان کل خریدی که تاکنون در کرمانشاه از طریق کالابرگ الکترونیکی صورت گرفته را حدود ۳۶۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

عبور خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی از ۳۶۸ میلیارد ریال در کرمانشاه

به گزارش ممتاز نیوز، احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : از امروز (۳۱ تیر) افرادی که با ۵۰ درصد یارانه خود خرید کنند، می‌توانند از افزایش یارانه متناسب با نرخ تورم بهره‌مند شوند.

مختار احمدی با اشاره به آخرین وضعیت میزان استفاده مردم استان از طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح (۱۳ خرداد) تاکنون بالغ بر ۳۶۸ میلیارد ریال از طریق کالابرگ الکترونیکی در کرمانشاه خرید صورت گرفته که از این میزان حدود ۲۰۸ میلیارد ریال نقدی و حدود ۱۵۹ میلیارد ریال اعتباری بوده است.

وی تعداد خانوار‌هایی که تاکنون از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده اند را ۲۱ هزار و ۹۶۴ خانوار اعلام کرد و یادآور شد: تعداد تراکنش‌های صورت گرفته بالغ بر ۴۰ هزار مورد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از استقبال خوب مردم و فروشگاه‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی یاد کرد و افزود: هم اکنون ۳۷۹۱ فروشگاه در سطح استان به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل هستند.

احمدی با بیان اینکه از امروز با هدف حمایت از سبد خانوار سه دهک اول جامعه تغییراتی در طرح کالابرگ الکترونیکی ایجاد شده، گفت: پیش از این چنانچه افراد ۷۰ درصد یارانه خود را به خرید از طریق کالابرگ اختصاص می‌دادند، از افزایش اعتبار ۸۰ هزار تومانی برخوردار می‌شدند، اما اکنون این میزان به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر میزان افزایش اعتبار دیگر سقف ۸۰ هزار تومانی نیست و بسته به نرخ تورم تغییر خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه یازده قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند، گفت: با مبنا قراردادن قیمت این کالا‌ها در سال ۱۴۰۱، افزایش قیمت آن‌ها متناسب با نرخ تورم به صورت اعتبار به سه دهک اول جامعه اختصاص می‌یابد .

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.