عبور قیمت مرغ از مرز ۷۰۰۰ تومان

جام جم آنلاین: برخلاف وعده مسوولان مبنی بر ارزان شدن قیمت مرغ، قیمت این کالای پرتقاضای مصرفی در سطح شهر تهران مجددا از مرز ۷۰۰۰ تومان گذشت.

این روزها گرانی به خصوص افزایش شدید قیمت گوشت مرغ به عنوان یکی محصول پرمصرف صدای همه را درآمده است؛ از مردم عادی گرفته تا مسوولان و مقامات مختلف کشور.

در حالی مسوولان هر روز وعده ارزانی را در مقابل گرانی مطرح می‌کنند که وضعیت قیمت ها دربازار لجام‌گسیخته شده است. در همین حال، قیمت مرغ بار دیگر رکورد شکست و در سطح شهر قیمت آن از مرز ۷۰۰۰ تومان گذشت.

مرغ‌فروشان قیمت این کالای مصرفی در روز پنجشنبه را بین ۷۰۰۰ تا ۷۳۰۰ تومان به فروش رساندند. عرضه مرغ با قیمت مصوب دولتی هم در بازار برای خود داستانی شده و تشکیل صف‌های خرید در میادین فروش آن را به دنبال داشته است.

در همین حال، حسن رادمرد سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده است که با تدابیر اتخاذ شده و اقدامات صورت گرفته، قرار است که طی روزهای آینده قیمت چهار هزار و ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ در کشور تثبیت شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شروع توزیع گسترده نهاده ها در سراسر کشور، افزود: بر اساس آمارهای موجود، توزیع کنجاله سویا در کشور شتاب بیشتری گرفته و تولید کنندگان از فرمول دریافت ۲٫۵ کیلوگرم سویا در ازای یک کیلو گرم مرغ استقبال کرده اند.

همچنین معاون برنامه ریزی استانداری تهران درخصوص قیمت درنظر گرفته شده برای عرضه گوشت مرغ در استان تهران اظهارداشت: براساس کار کارشناسی که انجام شد، قرار شد به تولیدکنندگانی که هر کیلوگرم نهاده کنجاله سویا با قیمت ۹۰۰ تومان و هرکیلوگرم نهاده ذرت با قیمت ۴۶۰ تومان را تحویل می دهیم، آنها هر کیلوگرم گوشت مرغ را به قیمت ۴۷۰۰ تومان در بازار عرضه کنند.

نعمت الله ترکی درعین حال تصریح کرده است: البته تولیدکنندگانی که این نهاده های ارزان قیمت را دریافت نکنند، می توانند هر کیلوگرم گوشت مرغ را تا سقف ۵۲۰۰ تومان در بازار عرضه کنند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.