عجیب ترین بازی توپی دنیا +عکس

۱۰م اسفند ،

فوتبال دیواری یا “Eton Wall” ورزشی است که قدمت طولانی دارد و به عنوان عجیب ترین ورزش توپی دنیا شناخته می گردد.

ممتازنیوز: فوتبال یکی از ورزش های محبوب دنیا است و در کنار آن راگبی نیز ورزشی پر طرفدار در آمریکا به حساب می آید. در میان این ورزش های توپی اما رشته ای به نام “Eton Wall” قرار دارد که ترکیبی از هردوی این ورزش هاست و البته بسیار قدیمی و عجیب است.

به طور دقیق تاریخ ابداع این ورزش مشخص نشده است اما بنا به شواهد اولین نشانه های این ورزش در سال ۱۷۶۶ و در انگلستان بوده است و قوانین آن نیز تا سال ۱۸۴۹ که اولین قانون ها نوشته شد بسیار تغییر کرده است ولی از آن زمان تغییر نکرده است.

در این ورزش دو تیم  ۱۰ نفره و دو نفر ذخیره نفره در زمینی به عرض ۵ متر و طول ۱۱۰ متر که حتما باید در کنار یک دیوار آجری باشد بازی را آغاز می کنند و باید سعی کنند توپ را به دروازه حریف برسانند.

البته در این ورزش شرایطی مانند فوتبال نیز وجود دارد ولی قوانین اصلی عبارتند از اینکه توپ باید در امتداد دیوار حرکت کند و نباید دست به آن زده شود. همچنین شوت زدن وجود ندارد و توپ باید تا دم دورازه ها برده شود. بازیکنان نیز می توانند هرچه خواستند از حرکت توپ جلوگیری کنند.

این بازی به طور رسمی بین دانشگاه های مختلف برگزار می گردد ولی گل زدن در آن سخت است به طوری که بیش از ۱۰۰ سال است تیمی در آن نتوانسته گل بزند. این نکته نیز لازم است گفته شود که کری خواندن یکی از نکات اصلی این بازی است.

باشگاه خبرنگاران


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.