عدم تاثیر مسکن ویژه بر بازار مسکن

۱۹م دیماه ،

به گزارش نوساز، محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اولتیماتوم وزیر راه و شهرسازی به پیمانکاران مسکن ویژه تهران مبنی بر سرعت بخشیدن به این طرح اظهار داشت: برای پیشبرد طرح‌هایی مانند مسکن ویژه مدیریت و سرعت عمل در کنار مسائل مالی پروژه به یک اندازه اهمیت دارد و هر یک دچار مشکل شود، پیشبرد طرح را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستوری عمل کردن نمی‌تواند طرح مسکن ویژه تهران را به سرانجام برساند، تصریح کرد: دولت باید پول و تسهیلات لازم را در اختیار پیمانکاران قرار دهد و سپس از آنان انتظار داشته باشد که طرح را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر گفت: با توجه به این موضوع اگر تسهیلات و پول در زمان لازم در اختیار پیمانکاران مسکن ویژه قرار نگیرد، به طور حتم این طرح با سرعت لازم پیش نمی‌رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم دولت بحث مسکن است، عنوان کرد: دولت تلاش کرده تا اعتبارات مربوط به مسکن ویژه و مسکن مهر را تامین کند اما باید گفت که طرحی مانند مسکن ویژه در کلانشهر تهران در کنترل قیمت مسکن تاثیر اندکی داشته است.

رضایی کوچی با اشاره به تمایل بیشتر مردم تهران برای خرید منازل مسکونی در داخل بافت شهری افزود: شاید در شهرستان‌های کوچک طرح‌هایی مانند مسکن مهر سبب جذب متقاضیان شود، اما در تهران مردم تمایل کمتری به خرید مسکن خارج از بافت شهری دارند.

نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس در انتقاد از غفلت دولت در بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده گفت: اگر دولت طرح‌هایی مانند مسکن ویژه و مسکن مهر را در بافت‌های فرسوده اجرا می‌کرد، ضمن احیا و نوسازی این بافت‌ها قیمت مسکن نیز تا حدود بسیاری کنترل می‌شد و به شکل لجام‌گسیخته افزایش نمی‌یافت.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.