عدم حمایت شهروندان توکیو از میزبانی المپیک ۲۰۲۰ صدای فرماندار را درآورد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته توکیو، مادرید و استانبول را به عنوان سه نامزد نهایی میزبانی المپیک ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

بااین حال نظرسنجی کمیته بین المللی المپیک نشان می دهد فقط ۴۷ درصد ساکنان توکیو از پیشنهاد توکیو حمایت می کنند که بسیار از کمتر از حمایت هایی که دو رقیب دیگر توکیو دریافت می کنند.

‘شینتارو ایشیهارا’ فرماندار توکیو گفت: وقتی نوبت به المپیک می رسد شهروندان توکیو خودبین هستند و فقط به خودشان فکر می کنند. آنها به موجوداتی کاملا متفاوت با سایر مردم ژاپن تبدیل شده اند.

نظرسنجی کمیته بین المللی المپیک نشان داد ۷۸ درصد مادریدی ها و ۷۳ درصد استانبولی ها از میزبانی شهرهایشان حمایت می کنند.

توکیو میزبان بازیهای المپیک ۱۹۶۴ بوده و برای دومین بار متوالی خواهان برگزاری این بازیهاست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تسونکازو تاکدا رییس کمیته المپیک ژاپن نیز گفت: توکیو بهترین شانس میزبانی را برای بازیهای المپیک ۲۰۲۰ دارد و در صورت عدم موفقیت برای کسب میزبانی با انتظار طولانی روبرو خواهد شد.

وی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از آرم جدید طرح میزبانی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن گفت: اگر این فرصت از دست برود بدست آوردن میزبانی برای ژاپن یا توکیو بسیار دشوار خواهد بود.

تاکدا که ریاست کمیته نامزدی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را نیز به عهده دارد پیش بینی کرد آمریکا، آفریقای جنوبی به عنوان اولین کشور آفریقایی و فرانسه پس از ۱۰۰ سال وارد رقابتهای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ شود که در این شرایط رقابت بسیار سخت تر خواهد شد.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۶۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.