عدم رضایتمندی از “زایمان” سبب انتخاب “سزارین” می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

با استفاده از روش‌های نوین در کاهش درد مانند ماساژ درمانی می‌توان تجربه خوشایند در مادران ایجاد کرد.

تهمینه فرج خدا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در زایمان از نظر مامایی پدیده‌ای پیچیده، ‌شخصی، ‌ذهنی و چند وجهی است که تحت تاثیر عوامل اقتصادی، ‌اجتماعی و روان‌شناختی قرار دارد و از طرحی سازگاری با درد در شدت درد و مقدار تجربه شده توسط زائو موثر است. 

 وی گفت: با توجه به اینکه زایمان یکی از مهم‌ترین وقایع زندگی زنان است و تصویر ذهنی آن می‌تواند به صورت در ذهن او باقی بماند، پیامدهای منفی در این اتفاق تاثیر نامطلوبی را بر زن و خانواده‌اش بر جای می‌گذارد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: ماساژ درمانی یک روش علمی است که با اعمال تکنیک‌های دستی و نظام مند بر روی بافت نرم سطحی پوست، عضلات تاندون‌ها انجام شده و با به کارگیری قسمت‌هایی از دست، ‌پا و ساعد طی آن همراه است که سبب آرام سازی عضلانی می‌شود. 

وی ادامه داد: عدم رضایت مندی از زایمان ممکن است سبب اتخاذ سزارین در زایمان‌های بعدی و تحمیل هزینه بیشتر شود، استفاده از ماساژ درمانی می‌تواند به عنوان روش ساده و کم هزینه و بی‌خطر در بیمارستان‌ها در جهت کاهش درد زایمان و ایجاد تجربه خوشایند در مادران باشد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.