عربستان ، ایران و امارات دارای بیشترین ارسال توریست در بین کشورهای مسلمان

مالزی و ترکیه در صدر توریستی ترین کشورهای اسلامی

در سال ۲۰۱۱ توریست های مسلمان بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار بابت سفر های خود هزینه کرده اند . این رقم بیش از ۱۲ درصد پول خرج شده در صنعت توریسم جهان در سال ۲۰۱۱ بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، بر اساس آمار جدید اعلام شده از صنعت توریسم در کشورهای اسلامی در سال گذشته میلادی ایرانیان در میان کشورهای اسلامی بیشترین میزان گردشگر را به ترکیه فرستاده اند.  

خبرگزاری آناتولی ترکیه با انتشار گزارش یک موسسه توریست اسلامی که مقر آن در نیویور ک قرار دارد آخرین آمار منتشر شده از سوی این مرکز را مورد توجه قرار داده است.

بر اساس این گزارش ترکیه پس از مالزی دومین کشور مورد علاقه توریست های مسلمان برای مسافرت است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۱ توریست های مسلمان بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار بابت سفر های خود هزینه کرده اند ، نوشت که این رقم بیش از ۱۲ درصد پول خرج شده در صنعت توریسم جهان در سال ۲۰۱۱ بوده است.

بر اساس این گزارش ترکیه در سال گذشته میلادی با جذب بیش از ۳۱ میلیون گردشگرمسلمان و غیر مسلمان، پس از مالزی در رده دوم کشورهای اسلامی جذب کننده توریست مسلمان بوده است.

در سال ۲۰۱۱ ، از میان گردشگرانی که از کشورهای اسلامی به ترکیه رفته اند گردشگران ایرانی با ۱ میلیون و ۸۷۹ هزار نفر رده نخست را به خود اختصاص داده اند و پس از ایرانی ها ، سوریه ای ها با ۹۷۴ هزار گردشگر در رده دوم قرار دارند.

بر اساس این گزارش سه کشور نخست توریست فرست در میان کشورهای اسلامی نیز به ترتیب عربستان سعودی ، ایران و امارات متحده عربی هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.