عربستان درباره خانواده بن لادن ظن بدی ندارد

خبرگزاری فرانسه یکشنبه به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی از ریاض گزارش داد که این سخنگو که نامش فاش نشده است اعلام کرد که عربستان با توجه به ملاحظات انسان دوستانه خانواده بن لادن را البته تا زمانی که هیچ گزارش یا مدرکی در ارتباط با دخالت آنها در اقدامات جنایی و غیرقانونی نباشد در این کشور پذیرفته است .

این سخنگو اعلام کرد که بنا به درخواست خانواده بن لادن اقداماتی برای تسهیل در بازگشت اعضای خانواده ‘بن لادن’ صورت گرفت که پنجشنبه شب وارد جده شده و مورد استقبال بستگان خود قرار گرفتند .

یک نشریه متعلق به عربستان شنبه گزارش کرده بود که مقامات این کشور به سه بیوه و فرزندان بن لادن تنها به سبب ملاحظات بشر دوستانه اجازه ورود به قلمرو پادشاهی سعودی را داده اند.

‘الشرق الاوسط’ نوشت که مقامات کشور اطمینان پیداکرده اند که آنها و فرزندانشان ‘درگیر’ فعالیت های گروه تندرو القاعده نبوده اند.

بنابراین گزارش پنجشنبه به وقت پاکستان یک ‘ون کوچک’ بستگان مغز متفکر ۱۱ سپتامبر را از خانه ای در اسلام آباد به فرودگاه برده و آنها اندکی پیش از ساعت ۲ بامداد اسلام آباد را به قصد عربستان ترک کردند.

بیوه ها و دو دختر بزرگتر بن لادن پس از ۱۰ ماه تحت نظارت پاکستان توسط دادگاه به جرم ورود و اقامت غیرقانونی به پاکستان به ۴۵ روز حبس در خانه خود در اسلام آباد و اخراج از این کشور محکوم شدند .

اخراج آنها تقریبا یک سال پس از آنکه سرکرده القاعده توسط کماندوهای آمریکایی به قتل رسید صورت گرفت.

مترجمام**۱۵۳۳**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۲۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.