عربستان سرانجام تسلیم شد؛ دو زن عربستانی به المپیک می روند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین بار در تاریخ عربستان خواهد بود که زنان این کشور در بازی های المپیک شرکت می کنند.

البته این خبر را دو منبع ناشناس در اختیار خبرگزاری اسوشیتدپرس قرار داده اند چون تصمیم فوق هنوز به صورت علنی اعلام نشده است.

به گفته آنها، دو ورزشکار زن عربستانی در رشته جودو و دو و میدانی به المپیک لندن می روند و این که عربستان همچنین قصد دارد برای اولین بار چند مسوول زن این کشور را نیز به عنوان همراه به بازی های ۲۰۱۲ اعزام کند.

عربستان پس از فشارهای فراوان از سوی کمیته بین المللی المپیک و گروه های حقوق بشر تصمیم گرفته است زنان خود را به المپیک اعزام کند. کمیته بین المللی المپیک از چندین ماه پیش مذاکره با مقامات عربستانی را در این زمینه آغاز کرده است.

پیش از این عربستان خبرهای ضد و نقیضی در مورد حضور زنان این کشور در بازی های المپیک اعلام کرده بود. مسوولان کمیته المپیک عربستان دو هفته پیش از اعزام زنانی که سهمیه بگیرند، خبر دادند اما چندی بعد یک روزنامه عربستانی ادعا کرد هیچ ورزشکار زنی موفق به کسب سهمیه نشده است.

با وجود این ‘ژاک روگ’ رییس کمیته بین المللی المپیک نسبت به اعزام زنان عربستانی به المپیک اظهارخوشبینی کرده بود.

قطر و برونئی دو کشور دیگری هستند که قرار است امسال برای اولین بار زنان ورزشکار خود را به بازی های المپیک بفرستند.

قطر اعلام کرده است پرچمدار این کشور در مراسم افتتاحیه المپیک ‘بهیه الحمد’ تیرانداز زن کاروان ورزشی آنها خواهد بود.

بدین ترتیب در این دوره از بازی ها به میزبانی لندن، برای اولین بار در تاریخ المپیک زنانی از تمامی کشورها حضور خواهند داشت.

در بازی های المپیک لندن ۱۰۵۰۰ ورزشکار از بیش از ۲۰۰ کشور در رشته های مختلف به رقابت می پردازند.

ورزشی**۹۱۲۶**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۰۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.