عربستان ۲۵ فروند هواپیمای نظامی از آمریکا می‌خرد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

blugek.jpeg

وزارت دفاع آمریکا از تصمیم برای امضای قراردادی نظامی با عربستان به مبلغ ۷ / ۶ میلیارد دلار خبر داد که بر اساس آن ۲۵ هواپیمای ترابری نظامی به ریاض تحویل داده می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به کنگره این کشور اعلام نمود که عربستان درخواست خرید ۲۰ فروند هواپیمای ترابری C130 و پنج هواپیمای لجستیکی KC130 به پنتاگون داده است و پنتاگون با فروش این هواپیماها به عربستان موافقت نموده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: ارزش این قرارداد در صورت امضا شدن میان دو طرف ۷ / ۶ میلیارد دلار است و بر اساس آن قطعات یدکی هواپیما از جمله ۱۲۰ موتور هواپیما و ۲۵ سیستم کدگذاری مخصوص نیروهای ناتو نیز به عربستان تحویل داده می‌شود.

پنتاگون اعلام نمود: وزارت دفاع آمریکا عقیده دارد فروش این ۲۵ هواپیما به عربستان توازن نظامی در منطقه را به هم نمی‌زند و برای بالا بردن سطح توان نظامی عربستان در مواجهه با تهدیدهای آینده است.

بر اساس قوانین آمریکا کنگره حق دارد ظرف مدت ۳۰ روز به این اقدام پنتاگون اعتراض کند و در صورت عدم اعتراض، وزارت دفاع آمریکا برای امضای نهایی و اجرای قراردادهای مورد نظر خود وارد عمل می‌شود.

عربستان در سال‌های اخیر خرید تسلیحات نظامی از آمریکا را به شدت افزایش داده و در یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی خود در سال ۲۰۱۰ قراردادی نظامی با واشنگتن به مبلغ ۶۰ میلیارد دلار امضا نمود که به سبب آن ۸۴ فروند هواپیمای اف ۱۵ طی یک دوره وقتی مشخص در اختیار عربستان قرار می‌گیرد.

بر اساس قرارداد سال ۲۰۱۰ میان ریاض و واشنگتن، ۱۷۸ هلی‌کوپتر نظامی و ۱۲ هلی‌کوپتر آموزشی نیز طی ۱۵ تا ۲۰ سال به عربستان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.